הקרן של סינגפור: "חשש ממיתון עולמי הקשה ביותר ב-30 שנה"

קרן GIC, הקרן הריבונית של סינגפור: "העולם עומד בפני תקופה ארוכה של חוסר וודאות קיצונית"

קרן ההשקעות הריבונית של סינגפור (GIC), הזהירה היום (ב') כי הכלכלה העולמית עלולה להתדרדר למיתון החמור ביותר ב-30 השנה האחרונות, במידה לא יינקטו הצעדים הנחוצים להגדלת הנזילות בשווקים.

ככל שהיצע הכסף הגלובלי מצטמצם, העולם עומד בפני תקופה ארוכה של "חוסר וודאות קיצונית", אמר טוני טאן, סגן יו"ר קרן ההשקעות הלאומית של סינגפור. נציין כי ה-GIC השקיעה לאחרונה מיליארדי דולרים בבנקים מערביים שנקלעו למשבר חמור, כולל סיטיגרופ ו-UBS (סימול: UBSN.VX).

סיטיגרופ דיווחה על הפסד של 5.1 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2008, לאחר שמחקה כ-12 מיליארד דולר בשל השקעות כושלות המיוחסות למשכנתאות הסאב-פריים בארה"ב.

"אנחנו עלולים להתמודד עם המשבר הפיננסי הארוך, העמוק והנרחב ביותר מזה 30 שנה", אמר טאן.

קרן ההשקעות עמדה מאחורי ההחלטה להשקיע ב-UBS וסיטיגרופ; "אנחנו רואים בהשקעות שלנו בסיטיגרופ ו-UBS, מהלך אסטרטגי ארוך טווח שיעניקו לנו תשואות נאות לאחר שהשווקים יתייצבו והתנאים הכלכליים יחזרו לרמות נורמאליות".

נציין כי ככל שעובר הזמן מאז וועידת ה-G7 האחרונה בה דנו שרי האוצר של שבע המדינות המתועשות באשר לצעדים הנחוצים לייצוב השווקים הפיננסים בכלל, ושוק המט"ח בפרט, בדגש על חולשתו המתמשכת של הדולר, ניראה כי הדולר רק ממשיך לרדת.