לאחר העיכובים: שיגור הלוויין "עמוס 3" של חלל תקשורת עבר בהצלחה

4 ימים אחרי המבוכה הגדולה בבית הנשיא, כששיגורו מקזחסטן בוטל בשידור חי, יתפוס הלוויין בצהריים את מקומו בגובה של 36 אלף ק"מ מעל כדור-הארץ

הלווין הישראלי "עמוס 3" של חלל תקשורת שוגר הבוקר בהצלחה ממתקן השילוח בקזחסטן, אחרי עיכוב של ארבעה ימים. הלווין יתפוס את מקומו בחלל בסביבות השעה 15:00.

הלווין אמור היה להיות משוגר לחלל כבר ביום חמישי שעבר, אך השילוח לא צלח עקב תקלה טכנית, וגרם למבוכה רבה לאחר ששודר בטקס חגיגי בבית הנשיא, שמעון פרס. לאור התקלה, החליטה חברת חלל תקשורת שלא לשדר את האירוע בשידור חי, כדי להימנע ממבוכה נוספת במקרה של כישלון שני.

"עמוס 3" צפוי להיות בחלל כ-18 שנים. בשילוב קודמיו, "עמוס 1" ו"עמוס 2", הוא יספק לישראל ולמדינות נוספות בעולם שירותי תקשורת אזרחיים מתקדמים, וביניהם שידורי טלוויזיה בחדות גבוהה ואינטרט מהיר.

שיגור הלווין מצוין כאירוע רשמי בחגיגות ה-60 למדינת ישראל, וסמל החגיגות הרשמי הוטבע על חופתו. בפיתוח הלוויין, על-ידיי התעשייה האווירית וחברת חלל תקשורת, הושקעו כ-170 מיליון דולרים.

"עמוס 3" לא ישמש את מערכת הביטחון בשונה מהלוויין "אופק 7" ששוגר לפני חודשים ספורים. גובה השיוט שלו יהיה גבוה מזה של לוויני הריגול הסובבים את כדור הארץ, ויעמוד על כ-36 אלף ק"מ.