חצי שנת מאסר בפועל לחלפן שהלבין 390 אלף שקל והעבירם לח"כ לשעבר עזמי בשארה

ביהמ"ש הורה לחלט סכום של כ-260 אלף שקל מהכספים שנתפסו ע"י המשטרה ; יצויין כי מאז החלה חקירת הפרשה עזב בשארה את ישראל ולא שב אליה

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר אתמול (ד') על פיראס עסילה מאסר בפועל של חצי שנה, לאחר שהורשע בעבירה של הלבנת הון בסכום של 390 אלף שקל, שהועברו לח"כ לשעבר, ד"ר עזמי בשארה. עוד הורה בית המשפט לחלט סכום של כ-260 אלף שקל מהכספים שנתפסו על-ידי המשטרה. יצוין כי מאז החלה חקירת הפרשה עזב בשארה את ישראל ולא שב אליה.

העונש הוטל על ידי השופטת נאוה בן-אור במסגרת הסדר טיעון, לפיו ביקשה התביעה עונש של מאסר של עד 8 חודשים, ואילו ההגנה ביקשה להטיל עונש של 6 חודשי עבודות שירות.

עסילה הורשע כי העביר בשנת 2006 לבשארה 390 אלף שקל באמצעות חלפן ירדני. הכסף התקבל אצל החלפן הירדני באחת ממדינות ערב. השופטת קבעה כי הנאשם שיתף פעולה עם בשארה בהסתרת מקור הכסף גם מהרשויות בישראל וגם מהחלפן הירדני, והסדיר עם בשארה את הסוואת מקור הכספים באמצעות שימוש במילות קוד. כך למשל, קיבל את רוב הכסף בדינרים ירדניים, אך כשביקש לקבל את הכסף בשקלים, הורה לחלפן "לקבל את הספרים בעברית".

השופטת ציינה כי היא רואה בחומרה הלבנת כספים על רקע הפעילות העלולה להיות עבירה חמורה ביותר. עם זאת, השופטת התחשבה בגזר הדין בכך שהנאשם שיתף פעולה עם חוקריו והביע נכונות לחשוף את פעילותו של בשארה ולמסור את כל הידוע לו. כמו כן, התחשבה בכך שנמנעה מעסילה הזכות לפגוש עו"ד בתחילת החקירה בשל הוראת השב"כ.