התפוצץ המשא-ומתן בבורסה: השיבושים צפויים לחזור כבר מיום ראשון

גרשון גלמן, יו"ר מרחב ת"א בהסתדרות: "תמה הפסקת האש" ; "ישנה נסיגה בשני תחומים עיקריים של המו"מ: ההנהלה דורשת גמישות מוחלטת בהעסקת עובדים במיקור חוץ - וכן גמישות מלאה בהעסקת עובדים חיצוניים נוספים, שהם עובדי אאוטסורסינג לכל דבר בעצם"

חוזרים ליום מקוצר בבורסה? ועד עובדי הבורסה מאיים לחדש את השיבושים בבורסה לניירות ערך בת"א ביום ראשון הקרוב, לאחר שהתפוצץ היום המו"מ בין נציגי ההסתדרות להנהלה.

כזכור, לפני חג הפסח הופסקו עיצומי העובדים שנמשכו כחודש ימים, לאחר התערבותו האישית של יו"ר ההסתדרות, עופר עיני. האחרון הבטיח להעלות את דרגי הנציגים במו"מ ולעשות הכול כדי למנוע את שיבוש המסחר.

"תמה הפסקת האש", אמר היום ל"גלובס" גרשון גלמן, יו"ר מרחב ת"א בהסתדרות. "ישנה נסיגה בשני תחומים עיקריים של המו"מ: ההנהלה דורשת גמישות מוחלטת בהעסקת עובדים במיקור חוץ וכן גמישות מלאה בהעסקת עובדים חיצוניים נוספים, שהם עובדי אאוטסורסינג לכל דבר בעצם", הסביר גלמן.

הוא הדגיש כי ליבת המאבק של העובדים היא לא על ענייני שכר, אלא על צורות ההעסקה בלבד. לדבריו, המבוי הסתום התגלה אמש (ד'), בפגישה שקיים עם מנכ"לית הבורסה, אסתר לבנון. גלמן הוסיף כי הוא טרם עדכן את עיני בהתפתחות, וכי עיני עצמו לא נטל חלק פעיל במו"מ.

בהנהלת הבורסה רמזו היום כי נציגי הוועד העדיפו שלא לקיים פגישות מו"מ בחול המועד, מטעמי נוחות. "צר לנו כי העובדים לא נאותו להיפגש איתנו בעת האחרונה והם מתבצרים בעמדתם הראשונית ללא תזוזה מינימאלית, בעוד שההנהלה עשתה צעדים משמעותיים כדי לפתור את הסכסוך במהירות האפשרית".

גורמים בהנהלה מסרו עוד כי בפגישה שהתקיימה אמש ההנהלה דווקא הציגה הצעה משופרת לעובדים, אולם אלה העדיפו לצאת בהצהרות לוחמניות לתקשורת.