אל תפתחו את העיתון

אנא, שימרו על אזרחות טובה ואל תקראו "ידיעות אחרונות" של יום שישי

"ידיעות אחרונות" פירסם הבוקר (ו') כי ראש הממשלה, אהוד אולמרט, ייחקר במשך כשעה בנוגע לחשדות שונים. בעיתון כתוב על מה הוא נחקר, אבל אני לא יכול לגלות לכם על מה. למה? כי יש צו איסור פרסום להזכיר על מה מדובר בעיתון הנפוץ במדינה.

אבסורדיסטן? לחלוטין. ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, ניצב יוחנן דנינו, כבר הורה לפתוח בחקירה פלילית נגד העיתון, עורכיו והכתבת טובה צימוקי, בגין הפרת צו איסור הפרסום. נוצר מצב שכל מהדורות החדשות נפתחות בידיעה על חקירה נגד אולמרט (אתמול זה התחיל עם הפרסום הקצר של "חדשות ערוץ 2") וכולם מגמגמים למול המצלמה ואומרים - מצטערים. אסור לנו לגלות לכם על מה מדובר.

מדובר בפרשה גדולה, שלא היתה כמותה, זה מותר לגלות. זה כתוב בעיתון? לא אני אמרתי. מותר לי לגלות שאת החקירה ערכו חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה.

יש רגעים בהם לא ניתן לעצור את העגלה שיצאה לדרך, ואם הידיעה פורסמה וכולם יודעים במה מדובר, דווקא אמצעי התקשורת מוצאים את עצמם דוממים ולא מדווחים כלום מחשש להפרת צו איסור פרסום. אז אנא, שימרו על אזרחות טובה ואל תפתחו את העיתון. אז תנסו ליהנות מהשאריות שמעבירים לכם בתקשורת האלקטרונית. אולי עדיף לכם ככה. וצר לי קוראים יקרים, אני יודע על מה מדובר. אתם לא. עמכם הסליחה.