לבני על פרשת אולמרט: "יש לי אמון במערכת אכיפת החוק"

במערכת הפוליטית העדיפו לשמור היום על שתיקה, בעיקר מחוסר ידע על מה באמת נחקר ראש הממשלה ; בכיר בקדימה ל"גלובס": "אנחנו ניזונים אחד מהשני, לא מגורמים יודעי דבר"

"הדבר הנכון היחיד בשלב הזה הוא לאפשר לגורמי אכיפת החוק והחקירה לבצע את עבודתם" - כך אמרה היום (א') שרת החוץ, ציפי לבני, בהתייחסות ראשונה לפרשת החקירה באזהרה של ראש הממשלה, אהוד אולמרט. במסיבת עיתונאים משותפת לשרה לבני ולמזכירת המדינה האמריקנית, קונדוליסה רייס, אמרה לבני כי "במדינת ישראל יש הפרדה מוחלטת שקיימת - ובצדק - בין המערכת הפוליטית לגורמי אכיפת החוק בישראל. הדבר הנכון היחיד בשלב הזה הוא לאפשר לגורמי אכיפת החוק והחקירה לבצע את עבודתם. יש לי אמון מלא במערכת אכיפת החוק ואני בטוחה שיעשו עבודתם ללא משוא פנים".

לבני הוסיפה כי היא מקווה שהחקירה תושלם במהירות על מנת שתוסר אי הוודאות. "מעבר לכך התכנסנו כאן בנושא המשא ומתן למשימות החשובות. בשלב הזה לא יהיה נכון להוסיף דבר", אמרה לבני.

במערכת הפוליטית העדיפו לשמור היום על שתיקה, בעיקר מחוסר ידע על מה באמת נחקר ראש הממשלה. "אנחנו ניזונים אחד מהשני, לא מגורמים יודעי דבר", אמר היום בכיר בקדימה ל"גלובס". "כולנו מסתמכים על שמועות ועל הדלפות, אין לנו מידע מה באמת קורה שם. אנחנו אפילו לא יודעים אם מדובר בבלון מנופח של המשטרה או שבאמת יש עניין חמור שבו מעורב ראש הממשלה". לדברי הגורם, "הפעם צריך לבלוע את הרוק ולהמתין בסבלנות עד שייחשפו פרטים חדשים, אין ברירה אחרת, אסור לרתום את הסוסים לפני העגלה".

בפתח ישיבת הממשלה נמנעו רוב שרי הממשלה מלהגיב על החקירה, פרט לסגן ראש הממשלה ושר התמ"ת, אלי ישי, שקרא להפסיק את הדיבורים סביב החקירה. "צריך להפסיק לשמוח לאידם של אחרים ולהמתין עד שהדברים יתבהרו. בואו נמתין בסבלנות, איננו ממהרים לשום מקום", אמר ישי.