חיים גרון ביקש שלא להופיע כעד מומחה בערעור בזק נגד רשות ההגבלים

כפי שפורסם ב"גלובס", ביה"ד להגבלים הודיע לאחרונה על כוונתו לזמן את גרון כעד מומחה בדיון, כאשר הכוונה היא למקד את חוות-דעתו בנושאי הנדסה בכל הקשור לתשתיות השידורים והתקשורת בארץ ובעולם

חיים גרון, סמנכ"ל הנדסה ורישוי במשרד התקשורת, הודיע לבית הדין להגבלים עסקיים, כי הוא מבקש שלא להופיע כעד מומחה במסגרת הדיון המשפטי בערעור בזק נגד סירובה של רשות ההגבלים לאפשר מיזוג בינה ובין yes.

כפי שפורסם ב"גלובס", בית הדין להגבלים הודיע לפני מספר שבועות על כוונתו לזמן את גרון כעד מומחה בדיון, כאשר הכוונה היא למקד את חוות-דעתו בנושאי הנדסה בכל הקשור לתשתיות השידורים והתקשורת בארץ ובעולם.

אלא שגרון, מתוקף תפקידו כסמנכ"ל הנדסה במשרד התקשורת, היה שותף לדיונים המקדימים שנערכו בין רשות ההגבלים ומשרד התקשורת בעת שגובשה חוות הדעת המשפטית המתנגדת למיזוג. מתוקף כך, גרון היה מתקשה לספק חוות דעת אובייקטיבית ולכן החליט למנוע כל ניסיון לניגוד עניינים מבעוד מועד וביקש שלא לקחת חלק בדיון.

המשמעות היא שבית הדין יצטרך למצוא עד מומחה אחר, ויהיה מעניין לראות מי ייבחר בנושא הזה, על רקע טענות רשות ההגבלים לפגיעה בתשתיות תקשורת ובפיתות תחום ה-IPTV (טלוויזיה מבוססת אינטרנט) בישראל אם המיזוג יתאפשר.

יש לציין כי בניגוד לעמדת רשות ההגבלים העסקיים, הרי שאצל שר התקשורת, אריאל אטיאס, הדברים אינם כה ברורים וספק אם הוא תומך בעמדת הרשות, לפחות על-פי הדברים שאמר השר ל"גלובס". אטיאס הביע עניין בסיום השותפות בין בזק ליורוקום ב-yes והוא משוכנע כי הדבר ייטיב עם שוק התקשורת ועם החברה כאחד. אטיאס אף אמר כי אם החברות לא יגיעו לסיום השותפות ביניהן הוא בעצמו מתכוון להתערב.