המשטרה והפרקליטות: "צו איסור הפרסום על חקירת אולמרט יוסר חלקית ביממה הקרובה; הממצאים יטלטלו את המדינה"

המפכ"ל דודי כהן: "חקירות שהתנהלו בשנים האחרונות הוכיחו שאין אדם בישראל, ללא קשר לתפקידו, שחסין בפני החוק" ; בימים האחרונים נחקרו בפרשה מספר חשודים, ובהם שולה זקן

צו איסור הפרסום שהוטל על חקירת ראש הממשלה, אהוד אולמרט, יוסר חלקית ביממה הקרובה בעקבות התקדמות משמעותית שתחול בפרשה - כך מעריכים הבוקר (ב') גורמים במשטרה ובפרקליטות. הגורמים אמרו לגלי צה"ל כי הממצאים שנאספו עד כה "מהימנים, והם יטלטלו את המדינה כשייחשפו".

בהודעה רשמית שפורסמה אתמול נכתב כי נוכח רגישות החקירה נעשה מאמץ מיוחד לזרז את הטיפול בנושא. בימים האחרונים נחקרו בפרשה מספר חשודים, ובהם ראש לשכתו לשעבר של אולמרט, שולה זקן, שככל-הנראה שמרה על זכות השתיקה. מקורבים לזקן, שנחקרה אתמול באזהרה במשך שש שעות במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה בבת-ים, טוענים כי היא "מילאה פיה מים".

המפכ"ל: אין אדם בישראל שחסין בפני החוק

עקב צו איסור הפרסום הגורף המוטל על החקירה, לא ניתן לפרסם פרטים על החקירה; אך מדבריו אתמול של המפכ"ל, רב-ניצב דודי כהן, ניתן להבין כי המשטרה בטוחה בחומר החקירה המצוי בידיה. "חקירות שהתנהלו בשנים האחרונות", אמר המפכ"ל כהן בטקס הענקת דרגות לבכירים במשטרה, "הוכיחו שאין אדם בישראל, ללא קשר לתפקידו, שחסין בפני החוק. טובת החקירה עומדת לפני זכות הציבור לדעת - שאותה אני מעריך, אך האמינו לי - אני יודע בדיוק על מה אני מדבר".

במשטרה ובפרקליטות מתייעצים מספר פעמים ביום בשאלת צו איסור הפרסום: בהודעה משותפת שהוציאו אתמול הגופים, נאמר כי "ייעשה הכול על מנת לזרז את הטיפול בחקירה, מתוך מגמה לאפשר בהקדם מסירת מידע נוסף לציבור ככל שניתן מבלי לפגוע בחקירה - זאת לאור האינטרס הציבורי בקבלת מידע באשר לחקירה המתנהלת נגד ראש ממשלת ישראל".

סילבן שלום: לפזר את הקואליציה וללכת לבחירות

ח"כ והשר לשעבר, סילבן שלום קרא הבוקר (ב') לפזר את הקואליציה וללכת לבחירות, שלום אמר, כי "הקואליציה של ראש הממשלה, אהוד אולמרט, חייבת להתפזר, נוכח החשדות נגדו". "אני קורא לאהוד ברק, שפספס את ההזדמנות אחרי דו"ח וינוגרד, לקבוע עכשיו יחד תאריך מוסכם לבחירות. זה דבר שגם ראש הממשלה צריך לעשות", אמר הבוקר שלום בגלי צה"ל.

לפי שעה, אין קולות של התפרקות ב"קדימה", למרות המשברים והפרשיות שאופפים את מפלגת השלטון: המפתח טמון בידיו של יושב-ראש מפלגת העבודה ושר הביטחון, אהוד ברק, אשר לא נראה שישתף פעולה תחת שרת החוץ, ציפי לבני, לאורך זמן, ויעדיף לחתור להקדמת הבחירות. אם לא חסר מראה שנוי במחלוקת לממשלה של אולמרט, הרי שארקדי גידמאק הוא בעל נכסים פוליטיים של ממש: שלושת חברי הכנסת הפורשים של הגמלאים - משה שרוני, אלחנן גלזר ושרה מרום-שלו - עומדים לרשותו, והוא הודיע שיסכים להיות שר לענייני התפוצות, "אם רק תבקשו".