מחר פריימריס באינדיאנה ובצפון קרוליינה: אובמה מתאושש בסקרים

לו היו הבחירות נערכות עתה, היה אובמה גובר על ג'ון מקיין, מועמד המפלגה הרפובליקנית, בהפרש של 11%, 51% לעומת 40%

סקר ארצי חדש של סי.בי.אס ושל ה"ניו יורק טיימס", שפורסם לפנות בוקר (ב'), מראה שברק אובמה מתחיל להתאושש מהנזקים שגרם לו הכומר ג'רמיה רייט, לשעבר הכומר האישי של אובמה, בשל התבטאויותיו הקיצוניות.

לו היו הבחירות נערכות עתה, היה אובמה גובר על ג'ון מקיין, מועמד המפלגה הרפובליקנית, בהפרש של 11%, 51% לעומת 40%. זאת, בהשוואה לסקר הקודם שנערך לפני שבוע ושבו נרשם תיקו בהתמודדות ההיפותטית בין אובמה למקיין. עם זאת, הסקר מראה שהילארי קלינטון היתה גוברת על מקיין בהפרש של 12%.

מחר (ג') ייערך סבב נוסף של בחירות מקדימות, הפעם במדינות אינדיאנה וצפון קרוליינה, אך בניגוד לסבבים הקודמים, איש אינו מצפה שהמפסיד יפרוש מהמערכה. סקרים בשתי המדינות מראים כי קלינטון מובילה בהפרש קטן באינדיאנה, וכי היא מצמצמת בעקביות את היתרון המשמעותי שממנו נהנה אובמה בצפון קרוליינה. יועציה של קלינטון מקווים לצמצם את יתרונו של אובמה בקרוליינה לפחות מ-10 אחוזים, והם אינם מוציאים מכלל אפשרות אפילו מהפך, שיזניק אותה לצמרת במדינה הדרומית.

ניצחון של קלינטון בצפון קרוליינה, שחלק גדול מבוחריה הדמוקרטיים הם שחורים, ייחשב כהישג הפוליטי הגדול ביותר שלה במערכת הבחירות הנוכחית, על רקע התמיכה החזקה של מצביעים שחורים באובמה. "אם הילארי תזכה בקרוליינה, היא תזכה במינוי הדמוקרטי לנשיאות, ואם היא אכן תזכה במינוי, היא תהיה הנשיאה הבאה של ארה"ב", אמר מושל המדינה, מייקל איזלי.

בשלב זה נהנה אובמה מתמיכת 1,492 צירים לוועידת המפלגה הדמוקרטית, ואילו קלינטון נאלצת להסתפק בתמיכת 1,338 צירים. ההתמודדות תוכרע, בסופו של דבר, בקולות צירי-העל, פונקציונרים של הממסד הדמוקרטי, שאינם מחויבים למועמד כלשהו. שני המועמדים נהנים משיעורי תמיכה כמעט זהים בקרב צירי-העל.

בינתיים מחריף אובמה את התקפותיו על קלינטון. בראיון טלוויזיה ששודר בשבת, אמר אובמה, כי הצהרת קלינטון, ש"תמחק כליל" את איראן אם זו תתקוף את ישראל, היא "התבטאות של קאובויים", שמשקפת את הלך הרוח הלוחמני של הנשיא ג'ורג' בוש. "בממשל בוש סיגלה ארה"ב מדיניות חוץ של התלהמות וצחצוח חרבות", אמר אובמה. "חשוב שארה"ב תדבר בשפה שתבהיר לכל כי היא זונחת את דיפלומטיית הקאובויים של בוש. זו אינה השפה שאנו זקוקים לה עתה".