לשכת עורכי הדין פועלת נגד עורכי הדין המפרסמים את עצמם בגוגל

יו"ר לשכת האתיקה מחוז מרכז, עו"ד אפי נוה: "הפרסום בגוגל לא מכובד" ; בתשובה לשאלה מדוע הפרסום בדפי זהב הוא קביל ופרסום בגוגל לא - השיב נוה כי הפרסום בדפי זהב נעשה בהתאם לכללים

לשכת עורכי הדין (מחוז תל אביב) דורשת מעורכי דין שפרסמו בגוגל, להפסיק לאלתר לפרסם באמצעות קישורים ממומנים, כך נודע לגלובס. הסיבה: הפרסום בשיטה של קישור ממומן נוגדת את כללי האתיקה של השלכה.

יו"ר ועדת האתיקה במחוז תל-אביב-מרכז, עו"ד אפרים נוה, פנה לאחרונה לעורכי דין שהשתמשו בגוגל כאמצעי פרסום ודרש מהם להפסיק זאת לאלתר. במכתב שהגיע לגלובס, נוה לא מתייחס ישירות לגוגל אך בשיחה עם גלובס אישר ששם מקור הבעיה.

נוה כותב: "הובא לידיעתנו כי משרדך פרסם פרטים ביחס למשרד או לעורכי דין במשרד באמצעות קישור ממומן (מצורף צילום של הפרסום). פעילות זו מנוגדת לכללי האתיקה של לשכת עורכי הדין. לפיכך נבקשכם לוודא הפסקת הפרסומים הנ"ל, ללא כל דיחוי ולא יאוחר מ-14 יום ממועד קבלת ההתראה. כמו כן, נבקשכם לעדכננו על כך בצירוף מסמכים מתאימים שאם לא כן תשקול ועדת האתיקה נקיטת הליך משמעתי לרבות הגשת קובלנה נגדכם לבית הדין המחוזי".

המכתב מעורר תרעומת רבה בקרב עורכי הדין המפרסמים אך מעבר לכך הוא גם טומן פגיעה בהכנסות גוגל ממגזר עורכי הדין שעל פי הערכות השקיעו הרבה מאד כספים בקישורים הממומנים. למרות זאת, כרגע לא ברור האם בכוונת חלק מעורכי הדין לצאת נגד ההוראה והאם יערערו עליה. נציין שכללי האתיקה של עורכי הדין מאפשרים לפרסם במדריכים משפטיים. ברשת קיימים מספר אתרים המספקים צורך זה כגון אתר מרטין דייל ומדריך עורכי הדין בישראל . בנוסף עורכי דין מפרסמים את עצמם במדריכי דפי זהב.

בשיחה עם "גלובס" אישר נוה את דבר פרסום המכתב, ושהוא מופנה לעורכי הדין שפרסמו בגוגל. נוה אמר שהפרסום באמצעות הקישור הממומ בגוגל מהווה פגיעה במעמד עורכי הדין והפרסום שם מתחיל להזכיר פרסומים צרכניים של מבצעי שיווק. הוא אמר שמדובר בפרסום לא מכובד שנוגד את כללי הפרסום של הלשכה שמסבירים בדיוק מה מותר ומה אסור כולל התייחסויות לעולם האינטרנט. בתשובה לשאלה מדוע הפרסום בדפי זהב הוא קביל ופרסום בגוגל לא, השיב נוה שהפרסום בדפי זהב נעשה בהתאם לכללים.

עו"ד דורון ברזילי, יו"ר מחוז מרכז בלשכה, אמר כי לדעתו המכתב לא מכוון נגד הפרסום בגוגל. בגוגל סירבו להגיב.