אבידה לעולם העסקים הישראלי: בני גאון מת בגיל 73

לאחר שבוע שבו הידרדר מצבו הרפואי, מת הערב (מוצ"ש) יו"ר גאון אחזקות ; גאון, שחתום על הבראת קונצרן כור, ניהל חברות מרכזיות במשק הישראלי - בהן תדיראן, קו-אופ הרבוע הכחול, איקאה ישראל, קבוצת דלק והמשביר לצרכן

איש העסקים בני גאון מת הערב (מוצ"ש) בבית החולים איכילוב, מוקף בבני משפחתו הקרובים לאחר שאושפז בבית החולים בתחילת השבוע, ובו הידרדר מצב בריאותו. גאון, שמת בגיל 73, כיהן כנשיא האגודה למלחמה בסרטן. גאון יובא למנוחות ביום א' בשעה 16:00 בבית העלמין במושב בית הלוי בעמק חפר.

גאון, אח ליהורם גאון, נולד בישראל ב-1935 ולמד מנהל עסקים בז'נבה. הוא ניהל חברות מרכזיות במשק הישראלי - תוך שהוא עוסק בפעילות ציבורית ענפה. במסגרתה היה מראשי התומכים ביוזמות השלום השונות מול הפלשתינים. נציין גם את מעורבותו בתוכנית הטלוויזיה של זכיינית ערוץ 2 לשעבר טלעד - "דרוש מנהיג", במסגרת היותו בעל מניות בזכיינית לשעבר. כן שימש גאון כנשיא האגודה למלחמה בסרטן.

גאון מוכר לציבור בישראל בעיקר כמבריא של קונצרן כור, תפקיד שאליו התמנה בשנת 1988. תאגיד כור, שעמד אז על סף התפוררות עבר לרווחי לאחר עשור בו שימש גאון כנשיא ומנכ"ל. התאגיד נמנה כיום עם קבוצת IDB שבשליטת נוחי דנקנר.

בני גאון זכור תחת פעילותו העסקית גם כיו"ר מועצת המנהלים של קבוצת גאון אחזקות . את קבוצת האחזקות הקים ביולי 1998, בצוותא עם איש העסקים סמי שמעון. בשנתיים האחרונות החל בהנפקת חברת האחזקות ביחד עם עוד כמה חברות, בבורסה התל-אביבית. נוסף על הנפקת הקבוצה עצמה, הונפקה בבורסה בתל אביב גם החברה הבת אייס אוטו דיפו . נציין, כי הקבוצה מונה תחתה גם את אייס קנה ובנה ואת אופיס דיפו.

בין החברות הנוספות בהן כיהן כיו"ר ניתן למנות את תדיראן, רשת קו-אופ הרבוע הכחול , איקאה ישראל, דלק , המשביר לצרכן , ועוד.