אפריקה תרכוש את אחזקת המשפחה בפקר-ידפז תמורת 92 מיליון שקל

השותפות ההיסטורית בין אפריקה תעשיות למשפחת כהן מסתיימת ; מכירת המניות נעשתה לאחר שאפריקה הודיעה כי לא תאריך את כהונתם של בני המשפחה בתפקידי ניהול החברה מעבר ליולי 2008

חברת אפריקה תעשיות , (לשעבר פקר פלדה), אשר בשליטת לב לבייב, תיוותר ללא שותפים נוספים בעסקיה, לאחר שמשפחת כהן, מחזיקי מניות המיעוט (31.8%) בחברת הבת פקר ידפז ימכרו לה את אחזקותיהם תמורת 92 מיליון שקל.

משפחת כהן מממשת למעשה את אופציית המכר אשר ניתנה לה בעת מיזוגה ההיסטורי של ידפז עם פקר פלדה בסוף מאי 2003. על פי אותו הסכם קיבלו ארבעת המנהלים מטעם המשפחה: דוד כהן יו"ר הדירקטוריון, ניר כהן מנכ"ל פקר-ידפז, ליאור כהן מנהל השיווק ואחיקם כהן , מנה"ל ימקו-ידפז תעשיות, דמי ניהול שנתיים בסך 4 מיליון שקל ומענק של 500 אלף שקל במידה והחברה תציג רווחים. באוקטובר האחרון הודיעה אפריקה תעשיות כי לא תאריך את ההתקשרות עימם, מעבר לתאריך סיום ההסכם המקורי אשר תוקפו יפוג ביולי השנה.

נכון להיום, מחזיקה אפריקה תעשיות באמצעות אחזקתה בפקר פלדה ההיסטורית 68% מההון המונפק של ידפז. מכירת מניות משפחת כהן תיעשה לפי שווי חברה של 290 מיליון שקל לפקר-ידפז. נזכיר כי מיזוגן של החברות נעשה לפי שווי שוק לפקר של 210 מיליון שקל ואילו חברת ידפז נסחרה בזמנו סביב שווי שוק של כ-33 מיליון שקל.

המיזוג בוצע בעסקת החלפת מניות, כך שפקר קיבלה , כאמור 68% ממניות ידפז, והיתרה נותרה בידי האחים דוד ויהושע כהן. כל פעילות הפלדה של שתי החברות רוכזה תחת ידפז, כולל כל עסקי הפלדה של פקר בחברות: פקר פלדה מפעלי דרום, פקר פלדות ומתכות, פקר פלדות דייק, פ.ל.ה הנדסת תאורה וחברת איירספילד שנרשמה באירלנד.

פעילות הפלדה הייתה אחראית על מרבית הכנסותיה של אפריקה תעשיות במהלך 2007 , עם צמיחה מרשימה של 60% ברווח הנקי של פקר- ידפז לעומת התקופה המקבילה , לרמה של 57.5 מיליון שקל. רווחיותה של פקר-ידפז חיפתה על חולשת מגזר הפעילות השני של החברה , האחזקה בנגב קרמיקה.