על גלי ה-WiMAX: מניית אלווריון עלתה ב-29% מאז פרסום הדו"חות

לתוצאות הנאות ולשיחת הוועידה החיובית נוספה הודעת ספרינט וקלירווייר האמריקניות מיום ד', על כוונתן למזג את פעילויות ה-WiMAX שלהן

שבוע חלף מאז שאלווריון פרסמה את דו"חות הרבעון הראשון, ומנייתה קפצה מאז ב-29%, במחזורים גבוהים מהממוצע. שווי החברה היום לפיכך הוא 550 מיליון דולר, 123 מיליון דולר יותר משווייה לפני שבוע.

אלווריון מספקת מערכות תקשורת אלחוטיות בפס רחב ומתמקדת בטכנולוגיית ה-WiMAX. לזינוק במניה תרמו התוצאות שעקפו את תחזית השוק, הטון החיובי בשיחת הוועידה וגם ההתפתחות החדשה בסאגה הבלתי נגמרת של ספרינט -קלירווייר (סימול: CLWR).

כזכור, הכנסות אלווריון ברבעון הראשון היו 67.2 מיליון דולר והרווח הנקי Non-GAAP הגיע ל-2 מיליון דולר, כשעל בסיס GAAP נרשם הפסד של 601 אלף דולר. "הביקוש ל-WiMAX היה חזק, והשתפר בניגוד לכל הכותרות השליליות בנושא", אמר בשיחת הוועידה נשיא ומנכ"ל אלווריון, צביקה פרידמן. "יש לנו רשימת יעדים של כ-12 פרויקטים גדולים, ואנחנו מאמינים שנזכה באחד או שניים מתוכם השנה. האמון שלנו בעתיד ה-WiMAX גדול מתמיד, ואנחנו מאמינים ש-2008 מתפתחת באופן חזק יותר ממה שצפינו".

עוד הוסיף פרידמן, כי יחס ה-Book to bill של החברה גבוה מ-1, וכי יעד הצמיחה ל-2009 הוא 30%. גם חולשת הדולר ושערי הריבית עלו בשיחת הוועידה, כשהוצאות התפעול של אלווריון גדלו במיליון דולר כתוצאה מגורמים אלה, והיא קיצצה בהוצאות על-מנת למתן את הפגיעה בשורה התחתונה.

יומיים אחרי הדו"חות הודיעו החברות ספרינט, ספקית הסלולר השלישית בגודלה בארה"ב, וקלירווייר על כוונתן למזג את פעילויות ה-WiMAX שלהן ליצירת חברת פס רחב נייד (mobile broadband) חדשה. לפני מספר חודשים, נזכיר, בוטל הסכם שיתוף הפעולה בין ספרינט וקלירווייר, ומניות אלווריון וסרגון היו בין הנפגעות מכך. אינטל, גוגל, קומקאסט,Time Warner ו-Bright House ישקיעו בחברה הממוזגת 3.2 מיליארד דולר, וזו תזרז את פרישת רשת ה-WiMAX הנייד הכלל-ארצית בארה"ב.

האנליסט דניאל מירון מ-RBC סבור שהשילוב בין עסקי ה-Wireless של שתי החברות יגדיל את הביקוש בתחום הפס הרחב האלחוטי, ומציין את הצבעת האמון מצד ענקיות התעשייה שמשקיעות בטכנולוגיית ה-WiMAX. להערכתו, המיזם ישפר גם את סנטימנט המשקיעים כלפי אלווריון וסרגון.

אלווריון אינה קשורה ישירות לפרויקט, אך מירון מעריך שהיא תיהנה משיפור הביקושים והאווירה בתחום. על סרגון שמספקת פתרונות תקשורת בפס רחב לרשתות תקשורת אלחוטיות, הוא כותב שסיכוייה לקבל הזמנות מסחריות השתפרו, והיא עשויה ליהנות באופן ישיר מתחום ה-Backhaul (קישור בין תחנות הבסיס למתג הראשי) הדרוש לרשת ה-WiMAX. סרגון נסחרת בנאסד"ק ובתל-אביב בשווי 370 מיליון דולר, לאחר עלייה של 8.8% מאז הודעת ספרינט.

אלווריון