האיש שכמעט היו לו 96 מיליון שקל בכיס: פסק הבורר עומד להתבטל - ואלי ארוך יואשם בזיוף ובשיבוש מהלכי משפט

החלטת הפרקליטות להעמיד לדין את ארוך משפרת משמעותית את סיכויי כלל פיננסים לבטל את פסק הבורר נגדה של יעקב מלץ ; החוקרים חושדים: ארוך נהג לשבת בחנות צילום באזור הסינרמה ולבצע משם פוטומונטז'ים של מסמכים

הפרקליטות הודיעה היום (ד') לשחקן המעו"ף אלי ארוך ולדוד שילוח ("הצל"), על הכוונה להעמידם לדין בעבירות של זיוף, שימוש במסמכים מזוייפים, שיבוש מהלכי משפט וקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, וזאת בכפוף לשימוע שייערך להם.

ההחלטה, הצפויה יש לומר, משפרת משמעותית את סיכויי חברת כלל פיננסים לבטל את פסק הבורר של השופט בדימוס יעקב מלץ, שחייב אותה לשלם כ-96 מיליון שקל לארוך, וזאת משום שהמסמכים שארוך יואשם בזיופם עמדו במרכז הבוררות.

לפי החשד, ארוך זייף מסמכים מהותיים שעמדו בבסיס חוות-הדעת של המומחה מטעמו, פרופ' נחום ביגר, אותה אימץ במלואה הבורר מלץ. עוד נמצאו ראיות לכך, שארוך ייצר באמצעות זיוף שיטתי מועד רטרואקטיבי למסמכים שכינה "דפי המטרה", ושהגיש לבורר. דפי המטרה הם תדפיסים של קבצי מחשב, ובהם טבלאות של כמות אופציות לחודשים נובמבר 1999 וינואר 2000 שאמורים היו להימצא, לטענת ארוך, בחשבונות שלו ושל אימו ג'ני.

אלא שמהחקירה שהתנהלה ביאח"ה עלה חשד, שדפי המטרה לא נשלחו לאילנות בזמן אמת, אלא נוצרו ע"י ארוך בדיעבד. ארוך, סבורים החוקרים, נהג לשבת בחנות צילום באזור הסינרמה ומשם לבצע פוטומונטז'ים באמצעות צילום על שקפים.

בנוסף, "בישל" ארוך מסמכים שכתב כביכול מנכ"ל אילנות בטוחה דאז, אריק שטיינברג, על-ידי כך שצילם על שקף משפטים שכתב במקום אחר, ו"שתל" אותם על מסמך אחר. ארוך אף הטביע חותמת משטרתית גנובה כנראה, כדי לגרום לבורר מלץ להאמין שדפי המטרה היו בידי אילנות לפני המועד האמיתי, ולכן היא כביכול לא מילאה את הוראותיו של ארוך וגרמה לו להפסדי הענק.

מחקירת המשטרה עלה גם, ש"הצל" שילוח ידע לפני השמדת הראיות ולפני מתן פסק הבורר, שארוך הגיש את הראיות המזויפות ואחר כך השמידן. "הצל", כזכור, הוא שחצה את הקווים וחתם על הסכם עם כלל פיננסים, לפיו יקבל 21 מיליון שקל, אם עדותו והראיות שימסור יביאו לביטול פסק הבורר.

בחקירתו טען שלא היה מעורב בזיופים, ולכן גם לא ביקש חסינות תמורת עדותו. כעת הוא עשוי למצוא עצמו עם הרבה מאוד כסף, אבל בכלא.

אימו של ארוך שמרה על שתיקה בחקירתה. ארוך, מצידו, נחקר רק פעם אחת משום שבכל יתר המועדים שאמור היה להיחקר הוא אישפז עצמו בבית-חולים והוציא תעודת מחלה. המשטרה המליצה להעמיד לדין את ארוך ואת שילוח, וכעת פרקליטות מחוז תל-אביב אימצה את המלצתה.

פרקליטו של שילוח, עו"ד חי הבר, מסר: "שילוב שמו של מרשי בקשר לחשדות הקשורים לארוך אינו במקומו. לאחר קבלת טיוטת האישום וחומר הראיות יוברר שלחשדות אין כל אחיזה במציאות".

עורכת הדין של ארוך, פנינת ינאי, סירבה להגיב. בסביבתו של ארוך אומרים היום כי הוא לא זייף דבר ואם יוכח שמסמך כלשהו זוייף - הרי שידיו של "הצל" שילוח במעש.

בסביבתו של שחקן המעו"ף מפגינים ביטחון שהפרשה הפלילית לא תשפיע על התיק האזרחי. "זה לא יפגע בשערה משערות ראשו, משום שמדובר במסמכים שוליים, שיש ראיות רבות אחרות כדי לבסס את תוכנם", אומרים מקורביו. "מעבר לכך, הבורר מלץ ידע כבר בעת הבוררות שמסמך כזה או אחר כנראה מזויף, ולמרות זאת פסק את שפסק".