אלקטרה מוצרי צריכה ישראל חותמת רבעון עם הכנסות של 621 מיליון שקל

מחפשת שותף פיננסי שירכוש כ-20% מהמניות ; מכחישה מגעים עם בנק לאומי וקרן מרקסטון ; תשקיע 80 מיליון שקל בפרסום מותגיה ; תפתח בשנה הקרובה 2 סניפים של שקם אלקטריק ומחסני חשמל

כ-8 חודשים אחרי מחיקת החברה האם, אלקטרה צריכה, מהבורסה, חברת אלקטרה מוצרי צריכה ישראל נערכת להכנסת שותף פיננסי לקראת הנפקה עתידית. החברה שמעוניינת להכניס בשלב ראשון שותף פיננסי ב-20% מהמניות, חשפה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של השנה.

הכנסות החברה רשמו גידול של 86% ל-621 מיליון שקל. עם זאת, עיקר הגידול נובע מרכישת החברות מחסני חשמל ותגה מחשבים. ללא הרכישות צמחו מכירות החברה ב-18%.

שיעור הרווח התפעולי עמד על 5.4% והסתכם ב-33.5 מיליון שקל, לעומת שיעור של 4.4% בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח הנקי הסתכם ברבעון זה ב-25 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 15 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2007.

לדברי מנכ"ל החברה, יקי ודמני, השיפור ברווח התפעולי הוא תוצאה של "גידול משמעותי במכירות של פעילויות קיימות, גידול ברווח הגולמי וצמצום בהוצאות כתוצאה מצעדי התייעלות".

מחזור המכירות של החברה לשנת 2007 הסתכם ב-2.1 מיליארד שקל.

ודמני אמר היום (א') ל"גלובס" כי בניגוד לפרסומים, "לא התחילו שום מגעים עם בנק לאומי וקרן מרקסטון לגבי כניסתם כשותפים פיננסים לחברה. לדבריו, החברה תחל בקרוב בשיחות להכנסת שותף ב-20% מהמניות או שני שותפים שיחזיקו כל אחד ב-10% מהמניות.

אלקטרה מוצרי צריכה ישראל היא חברה נכדה של החברה הציבורית אלקו החזקות שבשליטת גרשון זלקינד (70.7%).

החברה מפעילה את הרשתות הקמעונאיות שקם אלקטריק (39 סניפים), מחסני חשמל (20 סניפים), סנסור (3 סניפים) ורשת זכיינים למכירת מזגנים בשם "כוכב הקור". כמו כן, מחזיקה בחברת המחשבים תגה.

במהלך השנה תפתח החברה שני סניפים נוספים ברשת שקם אלקטריק (בזכרון יעקב וכפר-סבא) ושני סניפים נוספים ברשת מחסני חשמל שמיקומם טרם נקבע.

לדברי ודמני בכוונת החברה להמשיך ולהתרחב באמצעות השקעות נוספות בתחום מוצרי החשמל וכן בתחומים סינרגטיים נוספים שיבחנו בהתאם להזדמנויות.

במהלך החודש הקרוב צפויה החברה להשיק אתר מכירות באינטרנט תחת המותג "סנסור", שיציע בשלב ראשון מוצרי חשמל ובהמשך ירחיב את פעילותו.

בעוד חודש, ב-1 ליולי, יכנס לתוקפו הסכם החסות עם קבוצת הכדורסל מכבי תל-אביבי שתיקרא "מכבי אלקטרה תל-אביב". לדברי ודמני, בכוונת החברה למנף את הסכם החסות במהלכים ייחודיים יחד עם הנהלת קבוצת הכדורסל ולשם כך הוקם צוות עבודה מיוחד.