דלק נדל"ן והפניקס רכשו הלוואות ב-300 מיליון שקל

ההלוואות שנרכשו מייצגות חלקים מ-3 הלוואות נפרדות שניתנו על ידי הבנק הבינלאומי, לטובת רכישת נכסים מניבים בגרמניה ובשוויץ ; ההלוואות מגובות ב-30 נכסי נדל"ן מניב אשר שוויים הכולל מוערך בכ-315 מיליון אירו

דלק נדל"ן , והפניקס מנצלות את ההזדמנויות שנוצרו בשוקי הפיננסים והנדל"ן בעקבות משבר האשראי העולמי. דלק בלרון בינלאומי, חברה בת של דלק נדל"ן, חתמה יחד עם חברת הביטוח על הסכמים לרכישת תיקי הלוואות מבנק בינלאומי בהיקף של כ-80.7 מיליון אירו (כ-300 מיליון שקל). תיקי ההלוואות יירכשו בחלקים שווים על ידי הפניקס ודלק בלרון, כך שישולם תמורתם סכום כולל של 57.5 מיליון אירו (כ-28.75 מיליון אירו לכל חברה).

ההלוואות שנרכשו מייצגות חלקים מ-3 הלוואות נפרדות שניתנו על ידי הבנק הבינלאומי, לטובת רכישת נכסים מניבים בגרמניה ובשוויץ במקומות מרכזיים ועם שוכרים איכותיים, בהם סוויסקום ודויטשה טלקום בחוזי שכירות לזמן ארוך, בין 3 ל-10 שנים. הנכסים, ששטחם הכולל מסתכם בכ-240 אלף מ"ר, משמשים בעיקר למשרדים, מסחר ומלונות עסקיים. ההכנסה השנתית נטו מדמי שכירות מהנכסים עומדת על כ-20 מיליון אירו בשנה.

ההלוואות מגובות ב-30 נכסי נדל"ן מניב אשר שוויים הכולל מוערך בכ-315 מיליון אירו. הפניקס ודלק נדל"ן בחרו את ההלוואות הספציפיות לאחר שביצעו בדיקה של למעלה מ-30 הלוואות בהיקף כספי של יותר מ-4 מיליארד אירו. התשואה על ההלוואות, לאחר החזר הריבית והקרן של ההלוואה מדמי השכירות של הנכסים מוערכת בכ-14%-16%.

איליק רוז'נסקי, מנכ"ל דלק נדל"ן, אמר כי "היות והבנקים הגדולים מצמצמים את חשיפתם לשוק הנדל"ן ובצעו מחיקות גדולות בעבר, יזמנו מהלך לרכישת הלוואות בתחום בו התמקצענו כל השנים במקומות בהם פועלת החברה. להערכתנו, השילוב של דלק נדל"ן כגורם מקצועי ומנוסה בשוק הנדל"ן האירופאי, הן בתחום הנדל"ן והן בתחום הפיננסי, יחד עם הפניקס כגורם בעל ידע ויכולות בתחום האשראי והפיננסים, יאפשר לנו למקסם את התשואות על השקעה זו. ההלוואות שרכשנו מגובות בנכסים התואמים את האסטרטגיה העסקית של דלק נדל"ן, שכן הם מתאפיינים במיקומים מרכזיים, בשוכרים איכותיים ובהסכמי שכירות לזמן ארוך".

יהלי שפי, מנכ"ל הפניקס, אמר כי "הרכישה הנוכחית מהווה מבחינתנו השקעה מעניינת, לרכישת הלוואות מגובות בנכסים מניבים אטרקטיביים בתשואות גבוהות ובעלות נמוכה יחסית. בחרנו בהלוואות הספציפיות שרכשנו, לאחר שבדקנו לעומק תיקי הלוואות בהיקף גדול בהרבה. כוונתנו להמשיך ולבחון השקעות נוספות בתחום זה".