המשקיעים בוול סטריט ימתינו לדו"ח התעסוקה ויעקבו אחר מחיר הנפט

סאפיאנס הודיעה כי תחבור למילברוק (Millbrook) כדי לספק את ה-Insight, פתרון בינה עסקית על פי דרישה, העושה שימוש ברכיבים של IBM ; כלכלני מיטב: במאי, הישראליות בוול סטריט נהנו מסנטימנט חיובי חזק, המדד המשקלל את תשואתן עלה ב-5.8%

המשקיעים בוול סטריט ימתינו השבוע לנתוני התעסוקה לחודש מאי, שיפורסמו ביום ו', תוך שימת לב למחירי הנפט, כדי לקבוע אם המגמה החיובית בשוק היא בת קיימא.

"למעשה, השוק יהיה בהשהיה עד לפרסום דוח התעסוקה, אך ייתכן שנראה פעילות לפני כן, כאשר יפורסם מדד מנהלי הרכש מחר (ב') ונתון ה-ADP למספר המועסקים במגזר הפרטי ביום ד' ", אמר אוון פיצפטריק מדויטשה בנק.

נציין כי כלכלני מיטב מסרו היום שבחודש מאי, הישראליות בוול סטריט נהנו מסנטימנט חיובי חזק, כך שהמדד המשקלל את תשואתן רשם עלייה של 5.8%. יחד עם זאת, היחלשות הדולר ממשיכה להעיק על המשקיעים בהן.

ביום ו' ננעל המסחר במגמה מעורבת: הדאו-ג'ונס נסחר ננעל בירידה של 0.06% ל-12,637.51 נקודות, ה-S&P500 ננעל בעלייה של 0.14% ל-1,400.28 נקודות, והנאסד"ק עולה ב-0.57% ל-2,522.66 נקודות.

בסיכום שבועי, הדאו ג'ונס התחזק ב-1.3%, ה-S&P 500 עלה ב-1.8% והנאסד"ק ב-3.2%.

בחודש מאי הציג הדאו ג'ונס תשואה שלילית של 1.4%. ה-S&P 500 הוסיף לערכו 1.1% והנאסד"ק התחזק ב-4.6%.

נתוני מאקרו לשבוע הקרוב

* מחר יפורסם מדד מנהלי הרכש לחודש מאי, הצפוי לרדת מ-48.6 נקודות באפריל ל-48 נקודות.

* בנוסף, יפורסם דו"ח בנוגע להוצאות בנייה בחודש אפריל. כלכלנים צופים ירידה של 0.6%, לאחר קיטון של 1.1%, שנרשם במארס.

* ביום ג' יפורסמו במהלך יום המסחר נתונים לגבי מכירת מכוניות בחודש מאי.

* עוד ביום ג' - נתון ההזמנות ממפעלים לחודש אפריל, הצפוי להצביע על עלייה של 0.1%, בהמשך לצמיחה של 1.4% במארס.

* ביום ד' יפורסם מדד מנהלי הרכש למגזר נותני השירותים לחודש מאי, הצפוי להראות ירידה ל-51 נקודות, לעומת 52 נקודות בחודש אפריל.

* נתון ה-ADP למספר המועסקים במגזר הפרטי בחודש מאי צפוי להראות ירידה של 30 אלף משרות, לעומת גידול של 10,000 משרות באפריל.

* עוד ביום ד' - משרד העבודה האמריקני יפרסם נתונים מתוקנים אודות פריון העבודה ברבעון הראשון. ממוצע הכלכלנים צופה גידול של 2.5% בקצב שנתי.

* ביום ה', הדו"ח השבועי בדבר מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה צפוי להראות עלייה ל-374 אלף, מ-372 אלף בשבוע הקודם.

* שכר העבודה הממוצע לחודש מאי, שנתונים לגביו יתפרסמו ביום ו', צפוי להראות גידול של 0.2%, בהמשך לתוספת של 0.1% באפריל. שבוע העבודה הממוצע בארה"ב צפוי להיוותר על רמה של 33.7 שעות.

* להערכת כלכלנים, המשק האמריקני איבד בחודש מאי 52 אלף משרות (לא חקלאיות), לאחר שבאפריל חלה ירידה של 20 אלף משרות.

* שיעור האבטלה צפוי לעלות במקצת לרמה של 5.1%.

* כמו כן, יפורסם האשראי הצרכני לחודש אפריל, אשר יצביע, להערכת כלכלנים, על עלייה של 7.7 מיליארד דולר.

* הנתון האחרון לשבוע זה - המלאים הסיטונאיים לחודש אפריל, לעומת קיטון של 0.1% בחודש מארס.

בבורסת הסחורות בניו-יורק ביום ו', החוזים העתידיים על הנפט הגולמי למסירה בחודש יולי ננעלו בעלייה של 0.6% ל-127.35 דולר. החוזים העתידיים על הגז למסירה ביוני פקעו ב-11.7 דולר, עלייה של 2%.

החוזים העתידיים על האורז למסירה ביולי בבורסה של שיקגו עלו ב-1.3% וננעלו ברמת 19.1 דולר ל-100 ליברות (כ-45 ק"ג).

מניות בכותרות

מחקר קליני מקיף בארה"ב מצא, כי התרופה לבניית עצם, Zometa , שמיוצרת על ידי חברת התרופות נוברטיס (סימול:NVS) נמצאה יעילה גם בטיפול בחולות בסרטן השד.

בנק המשכנתאות, ת'ורנבורג (סימול: TMA), צפויה לדווח מחר על מעבר להפסד של 3.38 דולרים למניה ברבעון הראשון.

לפי דיווחים בעיתונות האמריקנית, פורד מוטורס צפויה להשלים מחר את מכירת חטיבות יגואר ולנדרובר לחברה Tata Motors ההודית (סימול:TTM).

המשקיע המיליארדר, קארל אייקן, קיבל אישור מוועדת המסחר הפדראלית לרכוש את מניות יאהו , כחלק ממאמצו להביא להחלפת מועצת המנהלים של החברה. במהלך מאי הציג אייקן את מועמדיו לדירקטוריון, בניסיון לדחוף את חברת האינטרנט חזרה למיזוג עם מיקרוסופט .

ישראליות מעבר לים

טבע תיסחר על רקע השקת גרסה גנרית ל-Wellbutrin XL במינון 150 מ"ג. לתרופה נוגדת הדיכאון במינון זה, שטבע משווקת את גרסת ה-300 מ"ג שלה מאז 2006, מכירות שנתיות בהיקף 930 מיליון דולר.

סאפיאנס הודיעה כי תחבור למילברוק (Millbrook) כדי לספק את ה-Insight, פתרון בינה עסקית על פי דרישה, העושה שימוש ברכיבים של IBM .

אלווריון תבלוט לאחר שלקראת סיום המסחר ביום ו', רשמה ירידות חדות.

אלביט הדמיה עשויה לרכז עניין על רקע פרסום דוחותיה הרבעוניים.