עמנואל רוזן הגיש תביעת דיבה במיליון שקל נגד האלוף אלעזר שטרן

בתביעה טוען רוזן כי שטרן, ראש אגף משאבי אנוש בצה"ל, טען בכזב כי הוא ביקר אותו בפומבי כיוון שלא סידר לבנו לשרת בדובר צה"ל

העיתונאי עמנואל רוזן הגיש לבית משפט השלום בתל-אביב תביעת דיבה בסך מיליון שקל נגד אלוף אלעזר שטרן, ראש אגף משאבי אנוש בצה"ל. זאת בטענה לפרסום דברי לשון הרע בהרצאה ובעיתון. לטענת רוזן, שטרן טען בכזב כי רוזן ביקש ממנו, באמצעות קצינה ביחידת דובר צה"ל, כי "יסדר" לבנו לשרת ביחידה, וכי כתוצאה מסירוב לבקשה זו וכנקמה ביקר רוזן את שטרן בפומבי.

לדברי רוזן, הדברים נאמרו בהרצאה שנשא שטרן במארס השנה בכנס שנתי למנהלי משאבי אנוש של המרכז הישראלי לניהול בכפר המכבייה ברמת גן וכן במסגרת כתבה שהתפרסמה בעיתון מקור ראשון ובאתר המקוון שלו.

עוד טוען רוזן, באמצעות עוה"ד אלדד יניב ושרון שטיין ממשרד יניב ושות', כי מעבר לעובדה כי מדובר בהפצת דברי לשון הרע, מדובר היה בחשיפת פרטים אישיים ופרטים אודות בנו של רוזן שהינו חייל המשרת בשירות חובה כמפקד ביחידת שדה קרבית. זאת, כאשר פרטים אלו הגיעו לשטרן רק מתוקף תפקידו בצה"ל.

רוזן טוען עוד כי ההקבלה שעשה שטרן בין רוזן ובנו לבין משתמטים מצה"ל הינה הקבלה פוגענית הראויה לכל גנאי. לדבריו, הוא פנה אל שטרן ודרש את התנצלותו, אולם הלה לא עשה כן ושב והשמיצו ברבים.

רוזן מבהיר כי שטרן פירסם את דברי הכזב אך ורק על פי השמועה, לא טרח לברר את העובדות לאשורן ולברר את הדברים עם רוזן. לדבריו, משיחות שקיים עם מספר קצינים בכירים בצה"ל התברר כי שטרן בעצמו ניסה "לסדר" שירות נוח לבניהם של ידוענים שונים, לרבות ביחידת דובר צה"ל.

רוזן מדגיש, כי אם באמת היה חפץ "לסדר" לבנו שירות ביחידת דובר צה"ל, הוא יכול היה לנסות לעשות זאת באמצעות בעלי תפקידים בכירים, עימם הוא מצוי בקשרי עבודה או ידידות ולא באמצעות אותה קצינה זוטרה בדובר צה"ל, שהינה מקור דברי הכזב נשוא כתב התביעה, אותה הכיר רוזן היכרות שטחית בלבד. לדבריו, דוברת צה"ל לשעבר תת אלוף מירי רגב קיימה בדיקה שהעלתה כי הוא לא שוחח עם איש בבקשה לסדר לבנו שירות ביחידת דובר צה"ל.

רוזן מביהמ"ש לחייב את שטרן בפרסום תיקון או הכחשה לדברי הדיבה בדרך של התנצלות או בכל דרך אחרת שיקבע בית המשפט. טרם הוגש כתב הגנה.