נמחקה בקשה לייצוגית נגד סידס ובנו בע"מ בטענה להפחתת תכולת אריזות חטיפי שוקולד

בתביעה נטען כי החברה הפחיתה את תכולת אריזות חטיפי מיני באונטי, מיני טוויקס ומיני מרס, מבלי להפחית את מחיר המוצרים ; סידס טענה בתגובה כי במועד שינוי התכולה, ירד המחיר בשיעור גבוה יותר

נמחקה בהסכמה בקשה נוספת לאישור תביעה ייצוגית נגד יבואניות ומשווקות מוצרי מזון בטענה להפחתה שלא כדין של כמויות במוצרים שונים מבלי להפחית במחיר. מדובר בבקשה לאשר תביעה ייצוגית בהיקף של 10.4 מיליון שקל שהגיש מישאל ברמי נגד חברת משה סידס ובנו, היבואנית והמשווקת של חטיפי שוקולד.

התובע טען, באמצעות עו"ד יוחי גבע, כי במועד מסוים הוקטנו באופן המנוגד לחוק הגנת הצרכן אריזות חטיפי השוקולד מהסוגים "מיני באונטי", "מיני טוויקס", "מיני סניקרס" ומיני מרס", והנתבעת החלה למכור את המוצרים באותן אריזות, אך בתכולה נמוכה יותר וללא הפחתה במחיר.

הנתבעת טענה בתגובה כי במועד שינוי התכולה, ירד המחיר בשיעור גבוה יותר. עוד טענה כי היא משמשת כמפיץ סיטונאי של המוצרים ואין לה שליטה על מחיריהם. לדברי הנתבעת, מדובר בבקשה נוספת מ"פס הייצור" של עו"ד גבע, שמגיש "בקבלנות" בקשות בטיעונים דומים, מבלי לטרוח לבדוק את נכונות העובדות.

בהמלצת שופטת המחוזי בתל-אביב, רות רונן, נמחקה הבקשה לאישור התובענה כייצוגית ונדחתה התביעה האישית, שהוגשו כנגד החברה על-ידי מישאל ברמי. בשל ההוצאות שנכפו על החברה בניהול ההליך עד לסילוקו, הורה בית המשפט לצדדים להגיש את טיעוניהם בנושא חיוב התובע בהוצאות משפט.

את חברת סידס ייצג עו"ד אורן גרוס, ממשרד צלרמאיר, פילוסוף ושות'. את המבקש והתובע ייצג עו"ד יוחי גבע.

יצויין כי בחצי השנה האחרונה נמחקו כ-15 בקשות לאשר תביעות ייצוגיות נגד חברות מסחריות בעילה דומה, שהוגשו באמצעות עו"ד יוחי גבע. (ת.א. 1695/07).