הפנסיונרים של חברת החשמל התפרצו לישיבת הוועד הארצי: דורשים להכלילם בכל הסכם עם הממשלה

בוועד נוטים להעדיף את המו"מ עם הממשלה מאשר השינוי הארגוני ; ככל הנראה לא תתקיים היום כל הצבעה בנושא ; בממשלה אומרים כי אין כל התקדמות במו"מ עם העובדים ; קבוצה של כ-50 גמלאים המונהגת בידי ח"כ יעקב גלנטי פרצה לישיבה

קבוצה של כ-50 גמלאים מחברת החשמל, המונהגת בידי ח"כ יעקב גלנטי (סיעת הגמלאים), פרצה לפני שעה קלה לישיבת המזכירות הארצית של עובדי חברת החשמל. כך נודע ל"גלובס". המזכירות הארצית של עובדי חברת החשמל בראשות היו"ר מיקו צרפתי התכנסה היום על מנת לדון בנושא השינוי המבני המתוכנן בחברת החשמל במטרה לקבל החלטות בנושא.

הגמלאים דורשים להכלילם בכל הסכם שיגובש עם הממשלה וההסתדרות בנוגע לשינוי המבני בחברה. הגמלאים פנו כבר לפני מספר חודשים לוועד העובדים ולנהלת חברת החשמל בדרישה להכלילם בכל הסכם שייחתם, אך לטענתם הם זוכים להתעלמות.

ל"גלובס" נודע, כי בשבוע שעבר העלו עובדי חברת החשמל הצעת פשרה חדשה

בנוגע ליישום הרפורמה בחברה בפני משרדי האוצר והתשתיות. הנושא עלה בפגישה שנערכה בשבוע שעבר בין שר האוצר רוני בר און לבין שר התשתיות, בנימין בן אליעזר, אולם לא התקבלה כל החלטה בנושא. בכירים בממשלה ציינו, כי ההצעה שגיבשו עובדי חברת החשמל לחלוטין אינה מקובלת על משרד הן על משרד האוצר והן על משרד התשתיות. ולא הושגה כל התקדמות במו"מ על השינוי המבני.

העובדה שעובדי חברת החשמל בגיבוי ההסתדרות פנו לממשלה לדון בנושא השינוי המבני באה על רקע שינוי ארגוני מקיף שאושר באחרונה על ידי דירקטוריון חברת החשמל שבמרכזו פיטורים של 2,500 עובדים עד לסוף שנת 2010.

גורמים בחברת החשמל ציינו, כי הדבר מעיד שההסתדרות והעובדים מעדיפים להמשיך במו"מ על השינוי המבני מאשר החלופה של השינוי הארגוני שהיא קשה יותר מבחינתם. על רקע מחאת הגמלאים ככל הנראה לא תתקיים היום כל הצבעה במזכירות הארצית של עובדי חברת החשמל. חלק מחברי המזכירות הארצית טוענים, כי ממילא לא ניתן לסכם דבר עם הממשלה בשל חוסר הוודאות הפוליטית וההיערכות להקדמת הבחירות.