יו"ר התאחדות הסטודנטים: "אמכור את איסתא למרבה במחיר"

יו"ר התאחדות הסטודנטים מתכנן מהלך השתלטות על חברת התיירות ומכירתה תמורת "בוננזה של כסף" שאותו ישקיע באמצעות "אנשי מקצוע" ; הוא בטוח שיצליח להשיג תשואה שנתית של 7% וזה "הרבה יותר ממה שקיבלנו מאיסתא אי פעם"

בועז טופורובסקי (28), יו"ר התאחדות הסטודנטים, שנכנס לתפקידו לפני שבועות אחדים, מתכנן למכור את חברת איסתא לכל המרבה במחיר ולהשתמש בכסף שיקבל בתמורה כקרן שתשקיע באפיקים סולידיים ורווחיה יעברו לרווחת הסטודנטים.

טופורובסקי מסביר את המהלך: "בהתאחדות כהתעסקו יותר מידי בעסקים ולא ברווחת הסטודנטים". איסתא היא חברת נסיעות ותיירות שהוקמה בידי הסטודנטים והיא מוחזקת בידם ב-58.3% והונפקה בבורסה בת"א ב-1996, בראש הדירקטוריון שלה יושב כיום שמעון סיבוני.

טופורובסקי מוביל מהלך להדחת היו"ר והמנכ"ל, וזאת בכדי למכור אותה.

"אם נמכור את איסתא, תהיה לנו בוננזה, יהיה לנו כסף שנוכל להשקיע באיגרות חוב, מניות, חברות", אמר היו"ר והוסיף שבתוכניתו לתת לאנשי אנשי מקצוע להשקיע את הכסף שיתקבל מהמכירה באפיקים סולידיים ושהאגודה תרוויח מהריביות.

"רווח של 7% מסכום של כ-100 מיליון הם 7 מליון שקלים כדיוידנד, גבוה מכל מה שקיבלנו אי פעם מאיסתא. אפשר יהיה להקים גם קרן מלגות, לא יהיו יותר דיבורים על דירקטורים, יתחילו להתעסק בסטודנטים", אמר.

האטרקטיביות של איסתא במצבה הנוכחי אינה בשיאה. מדובר בחברה שהפיצול במניותיה (מניות הצבעה לעומת מניות הון) מעורר קשיי סחירות. טופורובסקי סבור, שתמונת האטרקטיביות תתהפך כשיפעל להדיח את המנכ"ל, אחישי גל ואת יו"ר הדירקטוריון.

"את איסתא צריך למכור אבל גם כשמוכרים צריך למקסם את הערך", הוא מסביר. "קונים פוטנציאלים לא טיפשים. אם קונה מנייות יצטרך להתמודד עם מיעוט בעלי מניות, המחיר יהיה בהתאם. לכן לפני שאני מוכר אני צריך להשתלט עליה כמו שצריך".


מאיסתא נמסר בתגובה: "המניעים של טופורובסקי תמוהים, כי כשבעל מניות מעוניין למכור מניות בחברה ציבורית הדרך הכי גרועה לעשות זאת היא לגרום לזעזועים המורידים את ערך המניה. אנו נוסיף להיות מחוייבים לרווחיות החברה ולשיגשוגה לטובת כלל בעלי מניותיה."