אושר המיזוג בין "ניו קופל סיקסט" לשלמה השכרת רכב שבבעלות שלמה שמלצר

העסקה תבוצע לפי שווי של כ-400 מיליון שקל לשלמה ו-617 מיליון שקל לקופל סיקט ; שמלצר יחזיק 73% מהמניות

האסיפה הכללית של חברת "ניו-קופל החזקות" אישרה היום (ב') ברוב "לא נגוע" של % 78.89 את המיזוג בין חברת שלמה Sixt השכרת רכב, שבבעלות שלמה שמלצר, לבין "ניו-קופל החזקות " הציבורית, שכוללת את ניו-קופל Sixt ליסינג תפעולי, ניו-קופל Sixt מכירת רכב, ניו-קופל Cal, ניו-קופל ביטוח וניו-קופל רומניה.

העסקה בוצעה בהחלפת מניות לפי שווי של 400 מיליון שקל לשלמה השכרת רכב ו-617.5 מיליון שקל לניו-קופל החזקות. הסכומים נקבעו בתום "התמקחות" של שלמה שמלצר עם מחזיקי המניות המוסדיים, שטענו כי השווי לפיו הציעה שמלצר לבצע את העסקה במקור גבוה מדי. שמלצר טען כי למרות, שצי הרכב של שלמה השכרת רכב הוא רק כרבע מגודלו של צי הרכב של ניו קופל מדובר בחברה עם שיעורי רווחיות גבוהים ופוטנציאל רב לטווח הארוך. בתום תהליך המיזוג יחזיק שמלצר בכ-72% ממניות החברה המאוחדת לעומת כ-77% על פי התכנון המקורי.

כמעט כל המשקיעים המוסדיים הצביעו בעד המיזוג. בהצבעה הכללית השתתפו 32 בעלי מניות, מספר זה אינו כולל את בעל השליטה שלמה שמלצר והחברות שבשליטתו. את הליך המיזוג ליווה משרד עו"ד גולדפרב לוי ערן מאירי ושות'.

המיזוג הופך את ניו-קופל החזקות לקבוצת הרכב הציבורית הגדולה בישראל עם צי רכבים של כ- 63,000 כלי רכב ופורטפוליו מלא של פעילויות בתחום הרכב, כולל השכרת רכב, ליסינג תפעולי, ליסינג פרטי, מכירת רכב מיד ראשונה, ליסינג והשכרה ברומניה וביטוח. את החברה המאוחדת ינהל ניר גלילי.

מהחברה לא נמסר האם המהלך יביא לפיטורים בשתי החברות אולם אומרים כי הוא יחסוך סכומים גדולים בתחומים עם כפילויות דוגמת פרסום, שיווק לוגיסטיקה ועוד.

בקרב מספר חברות מתחרות, שפועלות גם הן בתחום השכרת הרכב, הובעה היום שביעות רצון מהמהלך. מנכ"ל באחת החברות אמר כי "השווי הגבוה בו מתמחר השוק את פעילות השכרת הרכב טוב לכל מי שנמצא בענף, במיוחד לאור ירידת השווי הציבורי של חברות בתחום הליסינג".