מאיר גורביץ' מציג הפסד של 61 מיליון שקל לעומת רווח של 182 מיליון שקל ברבעון המקביל

חברת ארזים סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם תזרים מזומנים שלילי בהיקף של 11 מיליון לאחר שנאלצה להפחית משווי רשת המסעדות שבבעלותה בסכום של כ-73 מיליון שקל

חברת ארזים , הנמצאת בשליטת, מאיר גורביץ' סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם הפסד של 61 מיליון שקל, לעומת רווח של 182 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

חברת הנדל"ן היא האחרונה לפרסם את הדו"חות הכספיים לרבעון הראשון של השנה, לאחר שאתמול ב-01:30 בלילה פורסמו התוצאות, מהם עולה כי החברה עברה לתזרים מזומנים שלילי בהיקף של 11 מיליון שקל, לעומת תזרים מזומנים חיובי בהיקף של 48.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

ארזים רשמה הפסד כתוצאה מירידת ערך נדל"ן להשקעה של רשת המסעדות שבבעלותה, המופעלות על ידי "ליטל שף" בסכום של כ-73 מיליון שקל.

עם זאת נציין לגבי פעילות הליבה של החברה כי ההכנסות משכירות צמחו ב-9.6% לרמה של 73.4 מיליון שקל.

נכסי החברה ממוקמים ברחבי אנגליה: משרדים, מסחרי, תעשייה, מסעדות, בידור וכן רשת של 64 בתי אבות המושכרים למפעיל הגדול באנגלייה בתחום.

ארזים נפגעה מהתחזקות השקל מול הליש"ט והיא גם מזהירה לגבי הרבעון הבא: "בהנחה של שערי חליפין הידועים במעמד דוח זה, ההרעה בהון העצמי במועד הדיווח הבא צפויה להיות כ-100 מיליון שקל"

ההון העצמי של החברה נשחק ב-43% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והוא מהווה רק 8.6% מהמאזן. הקיטון בהון העצמי נובע מירידה בשווי ההון העצמי של חברות מוחזקות כתוצאה משחיקת המטבעות (כ-85 מיליון שקל) ומההפסד ברבעון.