קמהדע מדווחת על תוצאות ביניים בניסוי Lung Deposition עם תרופת ה-AAT באינהלציה

התוצאות תומכות בהמשך התקדמות הפיתוח הקליני של התרופה ; תרופת ה-AAT באינהלציה הוכרה ע"י ה-FDA, והן ע"י ה-EMEA, כתרופת יתום (Orphan Drug Designation) לטיפול ב-CF ובאמפיזמה תורשתית

חברת קמהדע המפתחת ומייצרת מוצרים ביופרמצבטיים טעוני רישוי ומרשם רופא, מדווחת היום (ג') על תוצאות ביניים של ניסוי Lung Deposition, שהיא עורכת עם תרופת ה-AAT באינהלציה.

מתוצאות הביניים עולה, כי בחולי אמפיזמה (נפחת תורשתית. י.נ), פיזור חלקיקי החומר הפעיל, הוא בהתאם לאזורי המטרה הרצויים בריאות, ולכן תוצאות אלו תומכות בהמשך התקדמות הפיתוח הקליני של התרופה.

תרופת ה-AAT באינהלציה של קמהדע הוכרה, הן על ידי מינהל המזון והתרופות האמריקאי, ה-FDA, והן על ידי רשות התרופות האירופאית, ה-EMEA, כתרופת יתום (Orphan Drug Designation) לטיפול ב- CF ובאמפיזמה תורשתית (מחלת החסר בחלבון ה-AAT). כמו-כן, התרופה הוכרה לאחרונה כתרופת יתום על-ידי מנהל המזון והתרופות האמריקאי, בהתוויה לטיפול בברונכיאקטזיס.

דוד צור, מנכ"ל קמהדע, מסר כי "התוצאות מצביעות על הפוטנציאל הטמון במוצר ה-AAT באינהלציה, הנמצא בניסויים קליניים מתקדמים להתוויות שונות".

פנינה שטראוס, מנהלת הניסויים הקליניים והקניין הרוחני של קמהדע: "זהו הדור הבא של מוצר ה-AAT הטומן בחובו מספר יתרונות, ביחס למוצרים הקיימים בשוק, כאשר המרכזי שבהם הוא שיפור איכות חיי החולה ע"י האופן בו הוא ניתן, הנוח יותר באופן משמעותי מן האופן הנוכחי של עירוי שבועי".

קמהדע