במריל לינץ' מחזירים את הדירוג "נייטראלי" לאקוויטי 1

זאת לאחר שהורידו אותו ל"מכור" בחודש אפריל ; בכלל פיננסים ממליצים על מניית גזית גלוב ב"תשואת יתר" עם מחיר יעד של 45 שקל

בנק ההשקעות האמריקני עושה פרסה ומחזיר את הדירוג "ניטראלי" לאקוויטי 1 , החברה הבת של גזית גלוב . זאת לאחר שרק לפני כחודש וחצי פרסם המלצת "מכור". ההמלצה הקודמת של מריל הגיעה לפני פרסום התוצאות לרבעון הראשון של השנה, במסגרת סקירה של שוק הנדל"ן הקמעונאי בארה"ב. האנליסטים העריכו בזמנו שהמניה שמחיר המניה "אינו מוצדק בהתחשב בסביבה הכלכלית המאתגרת היום".

חברת הנדל"ן המניב האמריקנית, המוחזקת בשיעור של 48% על ידי גזית גלוב נסחרת בבורסה הראשית בניו-יורק במחיר של 23.2 דולר, המשקף לחברה שווי שוק של 1.7 מיליארד דולר.

כעת מעלים כאמור האנליסטים את הדירוג בחזרה ל"ניטראלי" (לא צפוי שינוי במחיר המנייה ולא צפוי החזר במשך 12 חודשים) ומציינים שהמניה נסחרת בהנחה של 10% מתחת להערכת השווי הנכסי העתידי, בעוד שחברות ריט דומות נסחרות בממוצע ב-5% מתחת להערכת השווי הנכסי העתידי שלהן.

עם זאת מציינים במריל כי התאוששות מהירה מהצפוי בשוק הנדל"ן בפלורידה והרחבת הפעילות עם קרן הפנסיה הגדולה בעולם CalPERS עשויים לגרום לעלייה במנייה.

האנליסטים מזהירים שירידה במניה עלולה להתרחש במידה ותהיה הרעה בעסקי הקמעונאות שתשפיע על הביקושים מצד השוכרים או ירידה גבוהה מצפוי בכלכלה האמריקנית ועלייה בריבית. בשורה התחתונה מציבים במריל לאקוויטי 1 מחיר יעד של 23.5 דולר - 1.2% בלבד מעל מחיר המניה בבורסה בעת כתיבת הסקירה.

נזכיר שהדוחות של אקוויטי 1 לרבעון הראשון הפיגו את חששות האנליסטים, אך הצביעו על שיעורי צמיחה נמוכים מכפי שהורגלנו. ההכנסות גדלו ב-3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-63.4 מיליון דולר והרווח הנקי צמח ב-4% לרמה של 20.8 מיליון דולר. ה-NOI של נכסים דומים גדל ברבעון הראשון ב-1.3% בלבד ושיעור התפוסה הסתכם ב-92.7%. החברה חידשה במהלך הרבעון הראשון 106 חוזים בשטח עם גידול בשכ"ד החודשי של כ- 8.1% ו-39 חוזי שכירות תוך הגדלת שכ"ד החודשי בהם בכ-5.1%.

כלל פיננסים: מחיר יעד של 45 שקל לגזית גלוב

בתוך כך נציין שבכלל פיננסים פרסמו היום המלצת "תשואת יתר" לחברת האם, גזית גלוב עם מחיר יעד של 45 שקל - פרמיה של כ-17% מעל מחיר השוק. יובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר: "החששות בנוגע לפעילות החברה בארה"ב מוגזמים, תחום המרכזים המסחריים מעוגני הסופרמרקטים כמעט חסין למיתון". בנוסף מדגיש בן-זאב שמדובר בנכסים איכותיים במיקומים מרכזיים עם שיעורי תפוסה גבוה.

בכלל פיננסים מעריכים כי הפוטנציאל המשמעותי להצפת ערך בגזית גלוב הוא במידה ותושלם העסקה לרכישת השליטה בחברת הנדל"ן המניב האוסטרית Meinl European Land.