אחרי המפיצים: גם ספקי המתכת של רב-בריח יפנו לכנ"ר

בהמשך לפניית מפיצי רב-בריח לכונס הנכסים הרשמי בבקשה לחקור את התנהלות החברה, נעשתה היום פנייה בנושא גם לביהמ"ש

מפיצי רב-בריח ממשיכים להפעיל לחץ על החברה: לאחר שפנו לכונס הנכסים הרשמי (כנ"ר) בבקשה למנות חוקר שיבדוק את התנהלות רב-בריח והשתלשלות העניינים בחברה באחרונה, היום (ג') הוגשה לבית המשפט בקשה למתן הוראות בנושא.

על-פי הנטען, בימים שלפני מתן הצו להקפאת הליכים הגיעו למפעל רב-בריח באשקלון משאיות מטעם חברת ישראמרין ייצור מבנים 3000, העמיסו מאות דלתות מהמלאי ועזבו את המקום. לטענת המפיצים, הדבר מעורר חשד להעדפת נושים. עוד נטען כי לרב-בריח ולמנהליה חובות של מיליוני שקלים לחברת ישראמרין שמשכה הדלתות, חובות שחלקם נובע מהלוואות או מימון שהיא נתנה. ל"גלובס" נודע כי גם ספקי המתכת לרב-בריח מתכוונים לפנות לכנ"ר בבקשה למנות חוקר לבחינת התנהלות החברה. את הבקשה צפויים להגיש הספקים באמצעות עו"ד גיורא רובננקו.

בחברת ישראמרין מכחישים מתן הלוואות: "החברה לא הלוותה כספים לרב-בריח. בכל יום אנחנו לוקחים סחורה ומשלמים עליה. ניתן לבדוק את זה בתנועות הכספיות".

עוד נודע ל"גלובס" כי צ'קים שונים של מפיצים שהיו מיועדים להפקדה בקופת רב-בריח הוסבו והועברו לחברת בת של רב-בריח, המרכז הארצי לדלתות פלדה, וכן לעובד בכיר בחברה. ככל הנראה על מנת לחמוק מעיני הבנקים שעקבו אחר התנועות הכספיות בחברה האם של רב-בריח.

בנוסף, ל"גלובס" הגיעו אסמכתאות של צ'קים שהיו ממוענים לרב-בריח או לחילופין היו אמורים לשמש כפיקדון, אך הוסבו לפקודתו של אברהם בחרי, ככל הנראה כהחזר בגין הלוואות שנתן לחברה. זאת בהמשך לפרסום ב"גלובס" בשבוע שעבר כי אורי בחרי, מנכ"ל החברה, דרש ממפיצים לתת לו הלוואות. חלק מההלוואות ניתנו לחשבונו הפרטי של בחרי והוחזרו על ידי החברה בצ'קים שחלקם לא כובדו על-ידי הבנק.

מרב-בריח נמסר בתגובה כי "העלאת טענות לא נכונות מהסוג הזה נעשית ממניעים בלתי לגיטימיים. החברה אינה מתכוונת להיגרר לדיון בהאשמות חסרות שחר".

בתוך כך, יש לציין כי רב-בריח הגישה היום לבית המשפט בקשה דחופה למתן הוראות לבנקים לחדול מפירעון של ממסחרים (צ'קים וכרטיסי אשראי) דחויים שהופקדו בידיהם כבטוחה ולהפקיד בחשבון הנאמנים סכום שהינו שווה ערך לשווי הממסחרים הדחויים שכבר נפרעו על-ידם.