הפחדה תמיד עובדת

הכי חזק זה תצלום עם אלוף פיקוד והצהרה שסוריה ממשיכה לחמש את חיזבאללה

דברים שלמדתי אתמול מ"ידיעות אחרונות":

1 אהוד אולמרט מנהל את העולם. וגם את האיש הכי חזק בעולם, ג'ורג' בוש. הוא נוחת לו בוושינגטון, נכנס לחדר הסגלגל, ואומר לבחור המשועמם שמשחק סוליטייר במחשב, "ג'ורג'י, אתה חייב לעשות משהו עם האיראנים האלה. עזוב אותך מבן לאדן ומעיראק, הסיפור האמיתי זה איראן. נמאס לך שאומרים עליך שאתה ברווז צולע של סוף קדנציה? בוא נראה להם מה זה, ניכנס באחמדינג'אד ונסגור עניין עם האיראנים. זה גם יסדר לשנינו את סוף הקדנציה. על המצבה הפוליטית שלנו יכתבו, ג'ורג' בוש ואהוד אולמרט שהצילו את העולם מהגרעין האיראני. תגיד, יש פה איזה סיגר טוב?".

2 אם בוש יסרב, אולמרט תמיד יוכל לגייס למשימה את מנחם גנץ, כתב "ידיעות אחרונות" ברומא. הוא האיש שהפיל בפח את אחמדינג'אד בוועידת המזון הבינלאומי ואילץ את השונא הגדול של ישראל לדבר עם עיתונאי ישראלי. בהתחלה אמנם הצורר נבהל מעט מזהות השואל. בסוף הוא נכנע ללוחם התקשורת הישראלי והשיב לשאלותיו. מה הוא אמר? שישראל תפסיק להתקיים עם ובלי מעורבות איראן. אבל שזה לא יטריד אתכם. הסיפור פה הוא לא מה אמר אחמדינג'אד אלא למי הוא אמר את זה.

3 הפחדה תמיד עובדת. ציפי ליבני רוצה להיות ראש ממשלה? שאול מופז מתכנן לעקוף אותה? ביבי נתניהו נסע לוושינגטון לאסוף מחיאות כפיים בוועידת איפ"ק? הצחקתם את אהוד ברק. הוא חובש את משקפי השמש שלו, אורז את הרמטכ"ל-פייס שאופסנו בבוידעם מאז שעזב את הצבא ועולה לסיור בגבול הצפון. מה חזק יותר מצילום משותף עם אלוף פיקוד צפון ושחרור ההצהרה שסוריה ממשיכה לחמש את חיזבאללה למרות המגעים עם ישראל? זה גם מקל בגלגלי היוזמה/ספין האולמרטים וגם מקום טוב בעמוד 2. ככה מנהלים מערכת בחירות.

4 הילדים רעים, המבוגרים טובים. לאמיל בירמן, רופא שיניים מכרמיאל, היה מזל שהוא תידלק דווקא בתחנת פז של שרון טל ולא בתחנה המתחרה ממול, נניח. כי הוא שכח על גג האוטו במהלך התידלוק תיק עם 20 אלף שקל, וטל השומרוני הטוב מצא את התיק, פתח אותו, לא לקח את הכסף וברח, אלא התקשר לבירמן והחזיר לו את הכסף. בירמן הנרגש גמל לו בברכת העסק פלוס תודה אישית ותמונה בעמודי האמצע של "ידיעות אחרונות". גם לקשיש מנצרת עילית היה מזל שעצרו אותו שוטרים בוגרים רחבי לב, שגילו שיש עליו רק 15 שקל, וגייסו את ה-200 שקל שישחררו אותו בערבות ממעצר.

אם אותו קשיש ורופא שיניים היו נתקלים בחבר'ה צעירים, כנראה שהם היו מרוקנים אותם מה-20,015 שקל שלהם. שתי תיכוניסטיות מהקריות גנבו למורה שלהן את כרטיס האשראי ויצאו למסע קניות מקצועי - 4,000 שקל בשעה וחצי. תלמיד אחר מהקריות גנב למורה שלו את מפתחות הבית במטרה לפרוץ לביתה. איזה מזל שבסוף הם גדלים והופכים למנהלי תחנות דלק צדיקים.

5 הן רוצות את זה, לא יעזור כלום. לפעמים כל כך לא נעים להן שהן מאחרות הביתה, אז הן מביימות כל מיני דברים. בזכות סם האונס והאלכוהול הן יכולות לאבד שליטה עם תירוץ טוב. זה לא אני, זה סם האונס. זו דעתו המלומדת של פרופ' יהודה היס, מנהל המכון לרפואה משפטית. "אנחנו צריכים לחשוב על דבר אחד: האם הסמים והאלכוהול באמת מקטינים את ההתנגדות ומסייעים לתקיפה מינית או שהתקיפה המינית מדומה - ואני אומר את זה בפה מלא שהיום אני כבר מתחיל לפקפק האם היה משהו", צוטט היס בידיעות. "אני לא בטוח שהשימוש בסמים ובאלכוהול סייע לתוקפים, אלא שפשוט נתן 'סיוע וירטואלי' לאלה שפתאום לא מוצאות משהו כשהן מאחרות הביתה". גם אם הראיות המשפטיות תומכות במה שאתה אומר, במעמדך וכשאישי ציבור נחשדים באונס, עדיף שדעות כאלה לא יישמעו.