"גביית כסף עבור שקיות תביא לכניסת עבריינים"

"החוק המחייב גביית כסף עבור שקיות פלסטיק יביא לכניסת משפחות פשע לתחום", כך הזהיר נציג משרד התמ"ת, אילן גבעון, בדיון שקיימה אתמול (ג') ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת.

על פי הצעת החוק של ח"כ אסתרינה טרטמן, שנועדה להפחית את השימוש בשקיות פלסטיק, רשתות השיווק יגבו שקל על כל שקית פלסטיק ובמקביל יציעו למכירה שקיות רב פעמיות.

הצעת החוק איננה כוללת שקיות קטנות לאריזת פירות או בשר, כמו כן הצעת החוק לא תחול על חנויות המכולת הקטנות.

במהלך הדיון בהצעת החוק התעוררה מחלוקת בין הגורמים השונים לגבי השלכות החוק והתועלת שיביא. "החוק הזה יגרום תוך יום ליצירתו של שוק שחור, נציגים של משפחות פשע ישבו מחוץ לסופרים וימכרו שקיות בזול כמו שקרה בחוק הפיקדון", אמר גבעון.

נציג המשרד להגנת הסביבה, יואב גואל, אמר כי הבעיה המרכזית שיוצרות שקיות הפלסטיק הן לכלוך ברשות הרבים "ואיננו בטוחים שהחוק שלפנינו ייתן מענה לבעיה זו".

נציג "אדם, טבע ודין", גלעד אוסטרובסקי, הביעה את תמיכת העמותה בהצעת החוק. "בישראל יש תמיכה ציבורית רחבה בנושא ולא צריך להעלות תסריטי בלהות, החוק הוא לטובת ילדינו", אמר.

יו"ר הוועדה, ח"כ אופיר פינס, החליט לדחות את ההצבעה על הצעת החוק לסוף חודש יוני, לאחר שתגובש עמדה עקרונית כלפי החוק במשרד להגנת הסביבה. הצעת החוק מאכזבת. יש לנקוט בצעדים יותר מרחיקי לכת אם באת רוצים להגן על הסביבה ולא רק לעשות רושם" אמר פינס. *