אחרי הפיצול: ח"כ גלזר הוחזר לוועדת הכספים

כשבועיים לאחר שהודח מוועדת הכספים לאור פיצול סיעת הגימלאים, שובץ היום (ד') ח"כ אלחנן גלזר ("צדק לזקן") מחדש כחבר בוועדת הכספים.

המהלך התאפשר לאחר שסיעת קדימה ויתרה על אחד מהמקומות השמורים לה בוועדת הכספים, והחליפה את חבר קדימה, ח"כ עתניאל שנלר בגלזר.

בכנסת מעריכים כי לאור העובדה שריח הבחירות כבר נישא באוויר, במפלגת קדימה מנסים לזכות בתמיכתם של שלושת מקימי הסיעה החדשה - הנחשבת לסיעת אופוזיציה מאז פיצולה - בהצבעות בכנסת שבהן מתקשה הקואליציה המתפוררת לתפקד.

ל"גלובס" נודע כי מאמצי החיזור של קדימה אחרי הסיעה ה"צעירה" לא תמו ובכוונתה להחליף ח"כ נוסף מקדימה החבר בוועדת החוקה בחבר כנסת מסיעת צדק לזקן.

ככל הנראה, מאמציה של קדימה נשאו לפי שעה פרי: אתמול הצביעה סיעת צדק לזקן האופוזיציונית יחד עם הקואליציה נגד הצעת אי אמון בממשלה.

יש לציין כי בדיונים בפילוג סיעת הגימלאים, נעמדה הקואליציה על רגליה האחוריות ויצאה נגד הפילוג האפשרי.

עם זאת, לפי שעה לא ישתתף חבר הכנסת גלזר בדיוני ועדת הכספים. גלזר, שעבר ניתוח מעקפים לפני כעשרה ימים, שוהה בחופשת מחלה ואת מקומו בוועדה ימלא עד שובו ח"כ משה שרוני, גם הוא מסיעת "צדק לזקן".

סיעת הגמלאים פוצלה לפני עשרה ימים לאחר ששלושת הפורשים - גלזר, שרוני ושרה מרום-שלו, הודיעו על ביטול הסכם ההתקשרות שלהם עם מפלגת "צדק חברתי" של גאידמק ועל ביטול כל הסכם מוקדם שהיה להם, לפיו הם היו אמורים לייצג את מפלגת גאידמק בכנסת. *