כשהקרן אומרת "לא" למה היא מתכוונת

הסיכוי לשמוע מקרן הון סיכון את המילה "כן" הוא קלוש מלכתחילה ; איך כל אחת מהקרנות אומרת את ה"לא"? הנה חידון קצר

לפני שנים רבות, באחת מהנסיעות שלי לניו-יורק, זכורה לי בחורה אחת שחלפה מולי ברחוב כשעל הטי-שירט שלה מתנוססת הכתובת: "What part of NO didn't you understand?".

והנה, בשבועות האחרונים אני מוצא את עצמי מהרהר שוב במשמעות של המילה "לא" ובדרך שאנשים בוחרים לומר אותה.

הטיול המתיש שלי בין הקרנות עדיין בעיצומו, אבל כבר בשלב זה אפשר להבחין במספר תופעות שמתחילות לחזור על עצמן. כשהתחלנו את המיזם היה ברור שלגייס כסף מקרנות הון סיכון בישראל זו משימה לא פשוטה, מתישה ומתמשכת. הקרנות של היום, למודות לקחי הבועה הראשונה, לא ממהרות לשום מקום. לא ממהרות לשמוע, לא ממהרות לפגוש, לא ממהרות לחזור, לא ממהרות לעדכן, לא ממהרות להיפגש שוב, ובוודאי שלא ממהרות להשקיע.

למען הסר ספק, זוהי זכותן הלגיטימית ואין לי שום טענה בנושא זה. הסיכוי לשמוע מקרן הון סיכון את המילה "כן" הוא קלוש מלכתחילה ולכן בהרבה מקרים, אתה בעצם ממתין לקבל את הבשורה הצפויה - "לא" - ובינתיים מעביר את ימיך בשתיית קפה, בשיפוץ המצגת והפקת לקחים מהפגישות שכבר בוצעו. איך כל אחת מהקרנות אומרת את ה"לא"? הנה חידון קצר. התשובות במהופך.

לא, תודה

1. לפני שהכול מתחיל, לאחר הטלפון הראשוני, והרבה לפני שהספקנו לשלוח את המצגת המשוכללת שלנו, הגיע מייל קטן והוגן שעיקרו: "אנחנו לא משקיעים בתחום הנ"ל, ותודה".

(רמז: הסימן השלישי בזודיאק).

2. בזמן הפגישה הראשונה, כמה שקפים לתוך המצגת, אחרי שהשותף בקרן הבין את הרעיון.

מנהלי הקרן אומרים: "אנחנו כנראה לא נשקיע, אבל....". תשובה מנומסת ועניינית, ולאחריה עצות רבות וניסיון לקשר אותנו עם אנשים נוספים שיוכלו לעזור. (רמז: כינוי קדמוני לארץ המובטחת).

3. כשבוע לאחר הפגישה הראשונה והמצגת הראשונית, טלפון קורקטי שמודיע לנו שהתהליך איתנו לא יימשך. (רמז: בקובייה יש 8 כאלו).

4. לאחר פגישה סבירה אך לא מדהימה, הקרן פשוט נעלמה לה אל תוך האופק, או לכל הפחות לתוך חור שחור בחלל. ומכיוון שגם בצד שלנו לא נרשמה התלהבות, השארנו את הדברים כמות שהם. (רמז: בבוטניקה, כינוי לצמח שמשאיר את עליו לאורך כל השנה).

5. לאחר הפגישות הראשוניות, האדם שאיתו נפגשנו (להלן: דמות א'), לא במשרד מסיבות אישיות. המחליף שלו (להלן: דמות ב') לא נמצא (ולמען האמת, גם לא יודע שהוא המחליף של דמות א'). אין דרך להשיג את דמות א' ולא ברור מה הצעדים הבאים של דמות ב' או ג'.

(רמז: 2 אותיות ועוד שם של ריקוד שמקורו בבואנוס איירס).

6. לאחר מספר פגישות טובות, פגישה עם סמכות מקצועית מנוסה ובעלת ידע בתעשייה הרלוונטית, נשמע שקט צורם. טלפונים לא נענים (הרבה טלפונים), לא חוזרים להודעות, נמצאים במשרד אבל לא מקבלים שיחות. התנהלות לא מאוד מקצועית ובטח שלא מנומסת. (רמז: סוג של עץ ענק שגדל בקליפורניה).

ובפעם הבאה שלי בניו-יורק אני קונה 50 טי-שרטים עם הכיתוב של ההיא מתחילת הסיפור, ושולח במתנה, אחת לכל קרן.

התשובות: 1. ג'מיני; 2. Cnaan; 3. ורטקס; 4. אוורגרין; 5. פיטנגו; 6. סקויה