פייסבוק תופסת את המקום של מייספייס - מרדוק ממשיך לשדר אופטימיות

מרדוק על פייסבוק: זו לא רשת חברתית אמיתית, מייספייס עדיין הרבה יותר רווחית

ככל שיותר ויותר נתונים מצטברים על הפופולריות של הרשתות החברתיות, נדמה כי רופרט מרדוק, הבעלים של ניוז קורפ, שהשקיע 580 מיליון דולר ב-2005 ברכישת הרשת החברתית מייספייס, צריך להיות לחוץ. הנתונים האחרונים שפרסמה חברת comScore, המודדת נתוני גלישה באתרי אינטרנט, מצביעה על כך שפייסבוק עקפה את מייספייס במספר הגולשים הייחודיים שביקרו באתר בחודש מאי: בפייסבוק ביקרו 123.9 מיליון איש, לעומת 114.6 מיליון במייספייס.

יתרה מכך, מה שבאמת צריך להדאיג את מייספייס הם נתוני הצמיחה של פייסבוק, שמראה שיעור גידול של 162% בשנה האחרונה, לעומת שיעור צמיחה של 5% בלבד למייספייס. עם שיעורי הצמיחה הללו ימשיכו בחודשים הקרובים, הרי שפייסבוק לא רק שתמשיך להיות הרשת החברתית הגדולה בעולם, אלא אף תייצר פער משמעותי מהמתחרות שלה.

גם בחינת הנתונים שמציגה Google trends, שהחלה למדוד תנועת גולשים באתרים, מראה שפייסבוק עקפה את מייספייס כבר בנובמבר 2007, במונחים של מספר גולשים ביום.

מבקרים ומבלים

על פני השטח, לפחות, מרדוק ממשיך לשדר ביטחון, מלווה במעט זלזול אותו הוא מפנה כלפי המתחרה. "פייסבוק עשתה עבודה נהדרת בלהיות "טעם החודש" בחצי השנה האחרונה אבל היא לא יותר מאשר "מדריך", אמר מרדוק ורמז כי פייסבוק היא לא רשת חברתית אמיתית. לעומת זאת, דבריו, מייספייס ממוקדת מאוד בתחום הבידור, ומשמעות הדבר היא שגולשים מבלים יותר זמן באתר שלה מאשר בפייסבוק.

גם בכל הנוגע לפופולריות של שתי הרשתות בתחומי ארה"ב, מרדוק יכול להישאר רגוע בינתיים: מייספייס עדיין פופולרית יותר מפייסבוק, וככל הנראה גם יותר רווחית, עם הכנסות של מיליארד דולר בשנה שעברה, בהשוואה להכנסות מוערכות לפייסבוק, שהתפרסמו ב"פייננשל טיימס", המסתמכות ב-150 מיליון דולר.

דבר אחד בטוח, התחרות בין השתיים מדאיגה את שני הצדדים. מייספייס נקטה בצעד של עיצוב מחדש של האתר ושינוי ממשק המשתמש, לאחר שהבינה כי "אנשים רבים חשבו שהאתר קשה מדי לשימוש, שזה אתר מוזיקה או אתר המיועד לבני נוער", כך הסביר טום אנדרסון, אחד ממקימי מייספייס, בראיון שהעניק ל"גרדיאן".

גם פייסבוק ממשיכה להוסיף פיצ'רים חדשים כמו חיפוש במייל הפנימי של הרשת, ובקרוב ישתנה העיצוב של עמוד הפרופיל האישי. אנדרסון הוסיף כי הוא לא מוטרד - לא מפייסבוק ולא ממתחרות אחרות. "אני מסתכל על המספרים בעולם, אבל בהרבה מהמדינות בהן הן חזקות אין כלל שוק פרסום, אז הן לא ממש משמעותיות עבורינו". אנדרסון אמר כי מרדוק מתכנן להשקיע באתר בתחום הווידיאו, והוסיף עקיצה קטנה: "יכולנו להיות YouTube, אבל מכיוון שאנחנו חברה של ניוז קורפ יש לנו כבוד גדול לזכויות קניין רוחני".

"גוגל היא גדולה מדי ולא מאפשרת לאף אחד לצאת נגדה באופן רציני", הוסיף.