הדולר נופל במסחר המאוחר בין הבנקים לשער של 3.3 שקלים

(עדכון) זאת לאחר ששערו היציג של הדולר ירד היום ב-0.41% ושערו נקבע ב-3.338 שקלים ; האירו ירד ב-0.2% ל-5.274 שקלים ; עפ"י נתוני בנק ישראל יתרות המט"ח גדלו בחודש יוני ביותר מ-1.43 מיליארד דולר, והסתכמו בסוף החודש ביותר מ-31 מיליארד דולר, הרמה הגבוהה ביותר בשנים האחרונות גידול בשיעור 4.8% בחודש אחד

שערו של הדולר כנגד השקל רושם ירידה חדה של כ-1.2% ביחס לשערו היציג, שנקבע היום על 3.338 שקלים, במהלך המסחר המאוחר בין הבנקים והצמד נסחר ברמה של 3.3 שקלים.

השקל פתח את המחצית השניה של 2008 עם התחזקות מול האירו והדולר כשהמטבע האמריקני נחלש בשיעור גבוה יותר מול השקל. מגמת היחלשותו של הדולר מול השקל תואמת את המגמה בזירת המט"ח העולמית שבה נחלש הדולר מול מרבית המטבעות המובילים.

אתמול השקל חזר להתחזק מול הדולר, כשהמשקיעים מגיבים על נתוני המאקרו העגומים אשר פורסמו החל מסוף השבוע. בזירת המט"ח המקומית, סיכמנו אמש את המחצית הראשונה של 2008, כשהדולר רשם ירידה חצי שנתית של כ-12.9%, והאירו ירד במחצית הראשונה ב-6.7%.

בהקשר של היחלשות הדולר, מבנק ישראל נמסר כי יתרות מטבע החוץ גדלו בחודש יוני ביותר מ-1.43 מיליארד דולר, והסתכמו בסוף החודש ביותר מ-31 מיליארד דולר, הרמה הגבוהה ביותר בשנים האחרונות. זהו גידול בשיעור 4.8% בחודש אחד.

מאז הופעלה התוכנית להגדלת רזרבת המט"ח ב-10 מיליארד דולר בשנתיים הקרובות, היתרות גדלו ב-1.95 מיליארד דולר, עלייה בשיעור 6.5%. זהו בדיוק הסכום שרכש בנק ישראל מהבנקים במסגרת התוכנית להגדלת רזרבות המט"ח של המדינה.

במסגרת התוכנית להגדלת רזרבת המט"ח, בנק ישראל רכש ביוני 400 מיליון דולר נוספים בהמשך לדולרים שקנה בחודשים הקודמים - 424 מיליון דולר במאי, 425 מיליון דולר באפריל והיתרה בחודש מארס.

בזירת המט"ח המקומית סיכמו אתמול את המחצית הראשונה של 2008 כשהדולר במחצית השנה הראשונה רשם ירידה של 0.77% ואילו האירו רשם בששת החודשים האחרונים היחלשות של 0.84% מול השקל.

ברבעון השני של 2008 שהסתיים אתמול נחלשו הדולר והאירו בשיעור של 5.66% ו-5.91% בהתאמה. את חודש יוני סיכם הדולר מול השקל בהיתחזקות של 3.68% ואילו האירו סיכם את החודש בהתחזקות של 5.6%.

היום ירד שערו היציג של הדולר ב-0.418% ונקבע ב-3.338 שקלים, שערו היציג של האירו רשם ירידה של 0.199% ונקבע ב-5.2744 שקלים.

פריקו: היחלשות הדולר בעולם, והנתונים הטובים במשק הישראלי עלולים להביא להיחלשות הדולר לרמות השפל הקודמות - 3.233 שקלים.

בזירת המט"ח אמש, המשיך שערו של הדולר להיחלש אל מול המטבעות המובילים ואף בזירה המקומית, ושערו היציג נקבע ברמה של 3.352 על רקע הירידה במדד אמון הצרכנים האמריקני, היציבות המסתמנת בשער ריבית הדולרית לעומת ההערכות הגוברות באשר לאפשרות של העלאת שער ריבית היורו וכן באי הוודאות העולמית בעקבות הזינוק במחירי האנרגיה לרמות שיא.

לאור הנתונים החלשים הממשיכים להתפרסם בארה"ב (מדד אמון צרכנים, נדל"ן וכו'), הציפיות למחיקות ענק של מוסדות פיננסיים גם ברבעון הקרוב וכן עליות מחירי האנרגיה לשיאים חדשים, ממשיך הדולר להיחלש אל מול המטבעות המובילים בעולם.

היחלשות כללית זו של הדולר, והנתונים הטובים הממשיכים להתפרסם במשק הישראלי (ציפיות לצמיחה בשיעור של 4.2%, ושיעורי אבטלה נמוכים) עשויים לתמוך בטווח הקצר בהיחלשות המטבע האמריקני אף אל מול השקל בתנועה לעבר רמות 3.32-3.3, ואף אל עבר רמות השפל הקודמות 3.233 .

להערכתנו, בראייה קדימה, הרי שעם חזרת מגמת התחזקותו של הדולר אל מול המטבעות המרכזיים, עשוי גם השקל להיחלש אל מול הדולר ולנוע בחזרה לרמות גבוהות יותר. לדעתנו עשוי השקל לשוב ולהיחלש בשלב הראשון לעבר רמת 3.48-3.52, ועם פריצת רמת 3.56 עשוי לנוע אף לעבר רמת שיא הקודמת שבקרבת רמת 3.66 שקל לדולר.

Easy-Forex: ההערכות הן שהתחזקות הדולר היא כנראה זמנית לנוכח העובדה שהריבית בגוש האירו צפויה לעלות ביום חמישי הקרוב

בזירה המקומית השקל מתחזק מול הדולר ושערו היציג נקבע ברמה נמוכה בכ-2 וחצי אגורות משערו היציג ביום שישי. התחזקות הדולר בעולם לא השפיע יותר מידי על המסחר בדולר שקל והשקל ממשיך ליהנות מהסנטימנט החיובי שמאפיין אותו בתקופה האחרונה.

הדולר פותח את השבוע בהתאוששות קלה מול רב המטבעות העיקריים בשוק. סיומו של הרבעון השני של השנה כנראה מלווה במימוש רווחים של הסוחרים שמכרו את המטבע האמריקאי לאחרונה.

סיבה נוספת שיכולה להוות תירוץ להתחזקות הדולר הוא פרסום מדד מנהלי הרכש של שיקגו שהפתיע לטובה ויצא טוב מצפי האנליסטים. כלכלנים רבים מעריכים שהתחזקות הדולר היא כנראה זמנית בלבד לנוכח העובדה שהריבית בגוש האירו צפויה לעלות ביום חמישי הקרוב.

גם שר האוצר האמריקאי פולסון התבטא אמש ואמר שהוא מאמין שבסופו של דבר חוזקה של הכלכלה האמריקאית תתבטא בהתחזקות הדולר. היום יתפרסמו מדד המנהלים הארצי והוצאות הבנייה בארה"ב.

האירו נסחר בתנודתיות מול הדולר. אמש בתחילת יום המסחר המשיך להתחזק האירו ונסחר מעל ל-1.583 מול הדולר. מדד המחירים לצרכן בגוש האירו יצא גבוה מצפי האנליסטים ונמצא בקצב שנתי של 4% הרבה מעבר ליעדי הבנק המרכזי בגוש האירו אך בהמשך היום השתנתה המגמה הדולר התחיל להתחזק בעולם והאירו נחלש לרמות של 1.575 .

לקראת הערב אמר נשיא צרפת סרקוזי שהאירו נמצא ברמה הגבוה ב-30% ממחירו האמיתי של הדולר ואמר שהעלייה בלחצים האינפלציוניים בגוש האירו מקורה בעליית מחירי הסחורות בעולם. היום יתפרסמו המכירות הקמעונאיות ומדד מנהלי הרכש בגרמניה ואחוז האבטלה ומדד מנהלי הרכש בגוש האירו.