יחימוביץ': "למדינה נורמות העסקת עובדים גרועות מהסקטור הפרטי; מאות אלפים הופכים לעבדים בלי זכויות"

יחימוביץ' דיברה בתוכנית "עסקים באוויר" ברדיו 99: "ההנחיה של החשב הכללי למשרדים לפטר עובדי קבלן היא שידול לעבירה על החוק"

חברת הכנסת שלי יחימוביץ' התייחסה היום בתוכנית "עסקים באוויר" עם חגי גולן ברדיו 99 לדרישה של החשב הכללי באוצר, שוקי אורן, לפטר עובדי חברות כוח אדם במשרדי ממשלה.

"ההנחיה של החשב הכללי למשרדים זה שידול לעבור על החוק. מדובר בחוק חברות כוח אדם שנחקק לפני שנים רבות, אבל אושר רק השנה. המבחן שלו יהיה השנה, ב-1 באוקטובר", אמרה יחימוביץ'.

- הממשלה היא מעסיק כמו כל מעסיק. למה את מצפה מהם?

"המדינה היא מדינה, לא מעסיק. יש לה ערכים ואחריות לאזרחיה. לא ייתכן שהיא תממן את תוכנית ויסקונסין בהמון כסף - וביד שנייה תפטר אותם. המדינה היא לא חנות מכולת. כמה חלם אפשר להיות?

"אני בטוחה שהתעשיינים לא חשבו לעבור על החוק. שוקי אורן, החשכ"ל, קורא לעבור על החוק. הוא מורה לפטר אותם, להפוך אותם מעובדי כוח אדם לנותני שירותים. צריך רישיון להיות קבלן כוח אדם. יש גבול לקומבינה. אם העובד חיוני, לדברי אורן, הוא יוכל להיקלט בתנאי שיהיה לו תקן ושזה יאושר על ידי החשב. עובדי חברות כוח אדם יש בכל מקום. זה אנשים שעובדים נורא קשה ומרוויחים מעט מאוד".

- האוצר טוען שאלו אנשים שנקלטו במשרדים ללא אישור.

"האוצר בעצמו מקצר תקני כוח אדם. מתי נגמרת אחריות המדינה לאזרחיה? הנורמות שהמדינה יוצרת שלצערי יותר גרועות מהסקטור הפרטי. יש אלף ואחת שיטות עבודה נצלניות. היום יש הפיכה של מאות אלפי אנשים לעבדים נטולי זכויות".

"המדינה היא אחד המחוללים של המצב הזה. איך אני נלחמת? אני חברת כנסת בודדה עם כמה שותפים לדרך. אני נוקטת חוקים לגונן על עובדי הקבלן. אני אאבק בזה בכל הכוח. אם יהיה צורך אעתור לבג"ץ נגד הדבר הזה".