פיתחו את השער

"השער נפתח" - ארז הלוי חוזר אחרי כמעט 15 שנה ; פיתחוהו רחב

לפני 24 שנה ארז הלוי (54) פרץ לתודעה. באלבומו הראשון - "הלילה" (NMC), שמיד עם צאתו התחבב על תחנות הרדיו השונות, הלוי נגע בכולם עם קולו הענוג ומילותיו הכנות. היו מי ששייכו בזמנו לאלבום נגיעות מזרחיות כשעל כל העיבודים המוזיקליים היה אחראי מתי כספי. "כך ברא אותך הטבע", "הלילה" ו"הדייגים" הם מהשירים הזכורים מהאלבום הזה שעינגו את המאזינים שוב ושוב בכל השמעה.

לאחר ניסיון כושל של הלוי לחזור לקדמת הבמה בשנת 1994 עם אלבומו "מצב ביניים" שלא נחל הצלחה, בלשון המעטה, הוא חוזר כעת עם "שער נפתח" תחת ידיו של שגיא זקוסקי שאמון על העיבוד המוזיקלי. והלוי מרטיט, כמו אז.

ב"השער נפתח" הוא מביא לידי ביטוי את כל אותם חומרים טהורים שהביא לנו לפני כן ובאופן משמח, מתברר כי הניקיון המזוקק הזה עומד במבחן הזמן. אין פה התרפקות מאוחרת על חומרים ממוחזרים, כפי שקורה לא אחת בנסיבות כאלו, אלא דווקא רוח רעננה ועדינות ששובות את האוזן ומחממות את הלב.

אז הלוי כבר לא ילד, אבל כל-כך נעים לשמוע אותו מלטף אותנו, חושב על כל מילה ומילה ומנסח כל תו בהתאם. במיוחד נוגע השיר "בואי עכשיו": "וכבר עייפתי די השמש על פני/ זרועה קוצים וטחב וחושך שסגר/ וכבר נילאתי די - אללי".

נראה כי לוי עצמו מודע לכל השנים שחלפו ולכל השינויים שנצרבו בעור: "עוד סיפור של הבטחה/ עוד מצב בלתי נמנע/ ואיך זה שוב מסתבך". מתוך כל הכנות הזו הלוי צץ. דיסק מומלץ לכל מי שמוכן לצאת מעט מהשגרה ולשמוע משהו אחר ומיוחד. *