הנפט ואי הוודאות בשווקים הפילו את הדולר: צנח ב-1.61% ושערו היציג נקבע ב-3.284 שקלים

שלמה מעוז: "התחזקות השקל אינה שונה מהתחזקויות של מטבעות אחרים בעולם אך המשק הישראלי מוכיח כי הטמיע שמדובר באירועים לטווח הקצר" ; האירו נחלש ב-1.6% ושערו היציג נקבע ב-5.1902 שקלים

המטבע האמריקני המשיך היום במסעו דרומה, אותו פתח אמש במסחר המאוחר בין הבנקים לאחר קביעת השער היציג, וזאת כאשר רשם ירידה של כ-1.2% ונסחר סביב רמת ה-3.3 ואף נגע ברמת ה-3.29 שקלים. היום, כאמור המשיך הדולר בהיחלשותו מול המטבע המקומי, עד לירידה של כ-1.9% ל-3.27 שקלים בשעות הבוקר. נציין כי בזירת המט"ח הגלובלית התנהל המסחר בדולר במגמה מעורבת.

נציין כי התנודתיות בזירת המט"ח המקומית מהווה חלק בלתי נפרד מהמסחר בזירה הגלובלית "אי הוודאות בשווקים משותפת לכלל המטבעות המובילים בעולם, ההתחזקות של השקל מול הדולר אינה שונה מהתחזקויות של מטבעות אחרים בעולם, בתקופה האחרונה". ציין ל"גלובס" שלמה מעוז, הכלכלן הראשי של אקסלנס. "אך עם זאת המשק הישראלי הוכיח גם היום כי הטמיע שמדובר באירועים לטווח הקצר". הוסיף.

בנוסף לכך ציין מעוז שלושה גורמים מרכזיים העומדים מאחורי היחלשותו של המטבע האמריקני: העלייה בציפיות להעלאת ריבית באירופה אשר צפויה להתקבל מחר, מחירי הנפט הגואים והאי יציבות הקשה שחווים השווקים הפיננסים בעולם, אשר מביאה לתנודתיות רבה בקרב המטבעות המובילים. עם זאת צופה מעוז כי המפנה בדולר יתרחש לקראת סוף השנה, עם ירידת מחירי הנפט והעלאת הריבית בארה"ב.

מוקדם יותר אמר ל"גלובס", יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו, כי "הדולר נחלש מול השקל הן בשל פרמטרים מקומיים התומכים בהתחזקות השקל והן בשל המצב הרעוע בארה"ב. אך עם זאת מדובר על מגמה לטווח הקצר בה ינוע הדולר בין רמות ה-3.1-3.3 שקלים, אך במבט קדימה יותר , אנו צפויים כבר במהלך ספטמבר-אוקטובר לראות שינוי מגמה, כאשר הדולר ישוב להתחזק בעולם ובשוק המקומי בפרט אך באופן מדוד".

פריימן הוסיף גורם נוסף אשר יתמוך בהתחזקות הדולר, אך הפעם מצד שוק הסחורות: "התנודתיות בשוק חומרי הגלם, והעצבנות המלווה את המסחר יביאו סוחרים של קרנות גידור להפוך מגמה כאשר תתחיל הירידה בחומרי הגלם אשר תצריך מהם להביא בטחונות, שיביאו למימוש השקעות זאת אומרת לקניית דולרים, לסוחרי מט"ח".

כלכלנים במחלקה הפיננסית בבנק דיסקונט, בסקירה ותחזית לשנת 2008, התייחסו היום לסביבה הנומינלית בישראל וציינו כי בהמשך לשנה קודמת, המשיך השקל להתחזק מול הדולר גם בשנה הנוכחית, ושער החליפין דולר/שקל ירד עד כה בכ-13%. הכלכלנים העריכו כי שער החליפין יתכנס עד סוף שנת 2008 לרמה של 3.5 שקלים. וזאת לאור התחזית כי הריבית בארה"ב לא תוסיף לרדת, ואילו בישראל צפויה ירידה בחשבון השוטף.

נציין כי מחר (ה') צפויים לדולר שני אירועים משמעותיים, אשר יכתיבו את הטון במסחר המקומי והעולמי בו. הכוונה היא להחלטת הריבית באירופה, ב-14:45 שעון ישראל, כאשר ההערכות המוקדמות הן כי יו"ר הבנק המרכזי, ז'אן קלוד טרישה, יעלה את הריבית ב-0.25% נוספים, ל-4.25%. האירוע השני הוא פרסום דו"ח התעסוקה בארה"ב - מספר המועסקים במגזר הלא-חקלאי, אשר יאותת על מצב הכלכלה האמריקנית לקראת המחצית השנייה של השנה. פרסום הדוח הוקדם למחר בשל יום העצמאות האמריקני שחל ביום שישי.

הדולר צנח היום ב-1.61% ושערו היציג נקבע ב-3.284 שקלים. האירו היציג ירד ב-1.6% ל-5.1902 שקלים.

Easy-Forex: ציפיות להעלאת ריבית נוספת בארץ מספקות תירוץ לסוחרים לשוב ולרכוש את השקל

המטבע המקומי התחזק מול הדולר. התגברות הציפיות מהעלאת ריבית נוספת של סטנלי פישר כתגובה למלחמה באינפלציה, מספקות תירוץ למרבית הסוחרים לשוב ולרכוש את השקל. השער היציג ננעל אמש על רמה של 3.338 אולם לאחר פרסום השער, הוסיף השקל להתחזק ונסחר סביב רמה של 3.3.

המטבע האמריקני פתח את חודש יולי במגמה מעורבת מול מרבית המטבעות העיקריים. אמש (ג') פורסם מדד מנהלי הרכש בארה"ב אשר הפתיע לטובה כאשר עלה ל-50.2 נקודות. המדד המשקף את הפעילות היצרנית בארה"ב הצביע על התרחבות לראשונה מאז ינואר. עוד פורסם אמש, נתון הוצאות הבנייה בארה"ב אשר יצא טוב יותר מהתחזיות המוקדמות אך גם זה לא הצליח לחזק באופן חד משמעי את הדולר, בעיקר לאור ההערכות הגוברות כי צפויה העלאת ריבית על האירו ביום חמישי.

היום צפוי היה להתפרסם דו"ח התעסוקה המקדים ה-ADP ונתון הזמנות מפעלים. כמו כן חבר הבנק המרכזי, מישקין, אמור היה לשאת דברים.