רן ארז: נתבע את משרד החינוך על אי ישום ההבטחות שהביאו לסיום השביתה

ארז מתח ביקורת קשה על הרפורמה "אופק חדש" אליה ארגונו מסרב להצטרף, וטען כי "האוצר חסך 3 מיליארד שקלים מתקציב החינוך" ; האשים את משרדי האוצר והחינוך כי ההסכם שנחתם עם המורים, למרות שמעלה את שכרם, מוזיל את שעת העבודה של מורה

במסיבת עתונאים שזימן יו"ר ארגון המורים העל יסודיים, רן ארז, במלון הסמוך למלון בו מתקיים כינוס מורי הסתדרות המורים, הארגון המתחרה, מתח ארז ביקורת קשה על הרפורמה "אופק חדש" אליה ארגונו מסרב להצטרף וטען כי "האוצר חסך 3 מיליארד שקלים מתקציב החינוך".

ארז האשים את משרדי האוצר והחינוך כי ההסכם שנחתם עם המורים, למרות שמעלה את שכרם, מוזיל את שעת העבודה של מורה: "ההסכם האוצר עם הסתדרות המורים נועד ליצור שמרטפיה יותר זולה". לטענתו, אלפי מורים 'ערקו' מהסתדרות המורים לארגונו כדי לחמוק מן הרפורמה (משרד החינוך טען כי ארגון המורים מכפיל את המספר). לדבריו, "אם זה כל כך טוב, למה המורים מהסתדרות המורים, עוברים אלינו? נכון להיום עברו אלינו 4,200 מורים, חלק כדי להנצל מגזירות הרפורמה".

בניגוד למסורת השבתת הלימודים ב-1 בספטמבר, אמר ארז: "אין למורים כל כוונה להשבית את פתיחת שנת הלימודים, נפתח את השנה ונלחם, זה לא אומר שתהיה שנת לימודים שקטה". ארז הוסיף, כי מעבר לקמפיין התקשורתי שהארגון כבר החלו לנקוט בהם, מתכוון ארגונו לפעול כנגד הממשלה גם בצעדים משפטיים נגד הממשלה, והודיע כי בכוונתו לתבוע את ישום הבטחות שניתנו לו, ואשר הביאו לסיום שביתת המורים העל יסודים השנה, בתוכן הוספת כ-20 אלף שעות לימוד למערכת, והקטנת מספר התלמידים בכיתה ל-32. עורכת הדין סיגל פעיל טענה: "מעולם לא ראינו מצב בו משרד החינוך פועל בכל זרועותיו כדי לסתום פיות של מורים ולמנוע העברת ביקורת על אופק חדש".

ממשרד החינוך דוחה את הטענות להפעלת לחץ על מורים להכנס לרפורמה, מהמשרד נמסר כי הובהר למורים מראש שלא תהיה כל כפייה. עוד נמסר: "חבל שרן ארז בוחר לקדם את החינוך העל יסודי על ידי פגיעה במערכת החינוך היסודית וברפורמה המוצלחת אופק חדש, העובדה שבתי ספר רבים וראשי ערים רבים מתדפקים על דלתות משרד החינוך כדי להצטרף לרפורמה , מעידה יותר מכל על הצלחתה הגדולה".

לגבי צמצום מספר התלמידים בכיתות נמסר: "טרם קיבלנו את אישור האוצר, הרשימות להפחתת מספר התלמידים בכיתה ל32 הועברו למשרד האוצר, טרם התקבלו הנחיות לביצוע". באשר להחזרת שעות חינוך למערכת נמסר ממשרד החינוך: "תקציב השעות הועבר, וחולק כמעט במלואו, היתר יוחזרו על פי הסיכום איתו עד סוף 2008".