אושר בקריאה טרומית: עובד יהיה זכאי לפיצויי פיטורים וזכויות סוציאליות רצופות גם אם הועסק ופוטר לסירוגין

ח"כ שלי יחימוביץ': "הצעת החוק באה להתמודד עם תופעה פסולה של פיטורים חוזרים ונשנים של עובדים אחת ל-8-9 חודשים והעסקתם מחדש אחרי תקופה קצרה כדי להתחמק מתשלום פיצויים"

הכנסת אישרה היום (ד') בקריאה טרומית הצעת חוק הקובעת כי עובד יהיה זכאי לפיצויי פיטורים ולזכויות סוציאליות רצופות גם אם הועסק ופוטר לסירוגין. על פי הצעת החוק של ח"כ שלי יחימוביץ', יחול חוק פיצויי פיטורים גם על עובד מחזורי שעבד שתי תקופות קצובות בשתי שנים רצופות ומעלה. ל"עובד מחזורי" ייחשב מי שעבד עד שמונה חודשים רצופים בשנה אחת, ולכל הפחות 120 יום באותה שנה. ההצעה קיבלה את תמיכת הממשלה.

"הצעת החוק באה להתמודד עם תופעה פסולה ההולכת ומתפשטת של פיטורים חוזרים ונשנים של עובדים אחת לשמונה-תשעה חודשים, והעסקתם מחדש אחרי תקופה קצרה, כל זאת כדי למנוע באופן מלאכותי יחסי עובד מעביד, ולהתחמק מתשלום פיצויי פיטורים וזכויות סוציאליות", מסבירה יחימוביץ'.

"הניצול הזה אינו עוד נחלתם של עובדים עניים, וגם מעמד הביניים סובל ממנו קשות: מורים המועסקים באמצעות עמותות, הסגל הזוטר אוניברסיטאות, סבלים ברשות שדות התעופה, ורבים אחרים. הצעת החוק תהפוך את הפיטורים לבלתי משתלמים ותבטיח את זכויות העובדים גם אם היו קורבן לפיטורים חוזרים ונשנים".