ל-40% מהמועמדים לקבלת קביעות בחברת החשמל יש קרובי משפחה בחברה

מנכ"ל חברת החשמל, עמוס לסקר, החליט לעכב מתן חלק מהקביעויות שאושרו באחרונה לעובדים ; עד כה אישר לסקר קביעויות ל-40 עובדים מתוך רשימה של 70 מועמדים

מנכ"ל חברת החשמל, עמוס לסקר, החליט לעכב מתן חלק מהקביעויות שאושרו באחרונה לעובדים, זאת לאחר שמבדיקה ראשוני התגלה, של-40% מהמועמדים לקבלת קביעות יש קרובי משפחה בחברה. כך נודע ל"גלובס".

עד כה אישר לסקר קביעויות ל-40 עובדים מתוך רשימה של 70 מועמדים. לדברי גורמים בחברת החשמל, מתוך 40 העובדים שקיבלו קביעות לשבעה בלבד יש קרובי משפחה בחברה.

דירקטוריון חברת החשמל נענה באחרונה לבקשתו של לסקר לחדש את מתן הקביעויות בחברה. זאת לאחר תקופה של יותר משנה, במהלכה נאסר על מתן קביעויות וקליטת עובדים חדשים. על פי הערכות מדובר על 100 עובדים זמניים שאמורים לקבל קביעות עד לסוף השנה.

במסגרת ההחלטה, והנהלים החדשים שגובשו בחברה, הטיל הדירקטוריון על לסקר אחריות אישית לוודא שאין חריגה מהמותר בקליטת עובדים להם יש קרובי משפחה. כזכור, דו"ח מבקר המדינה האחרון קבע, כי כרבע המעובדים בחברת החשמל היו קרובי משפחה בחברה.

עדיין לא ברור כיצד יגיב ארגון עובדי חברת החשמל להחלטה של המנכ"ל לעכב חלק מהקביעויות. על-פי הערכות, בין המועמדים שטרם קיבלו קביעות נמצאים גם קרובי משפחה של בכירים בוועד עובדי חברת החשמל.

מחברת החשמל נמסר בתגובה, כי "מנכ"ל החברה בוחר שלא לערב את עיתון "גלובס" בשיקוליו המקצועיים לקבלת קביעות בחברת החשמל".