הדולר המשיך לרדת: נפל ב-0.94% ל-3.253 שקלים

האירו ירד ב-0.49% ושערו היציג נקבע ב-5.165 שקלים ; דוח התעסוקה שפורסם בארה"ב למגזר הלא-חקלאי הראה כי מספר המועסקים במשק האמריקני ירד בחודש יוני ב-62 אלף, ושיעור האבטלה נותר ללא שינוי על 5.4% ; איזי פורקס: ירידות הדולר נבעו מסוחרים מקומיים שהמשיכו את מגמתו ה"דובית"

לאחר שהדולר נחלש אתמול מול המטבע המקומי, ונסחר במהלך היום סביב רמות ה3.29-3.28 שקלים, ובשיא של אתמול, אף רשם ירידה של 1.9% ונגע ברמה של 3.27 שקלים, המשיך הדולר להיחלש היום במסחר בין הבנקים.

מגמת ההיחלשות של הדולר מול השקל, תואמת את המגמה במסחר העולמי, בעקבות החלטת הריבית במרחב האירו היום, בה העלה טרישה את הריבית ב-0.25% ל-4.25% וזאת בהתאם לתחזיות המוקדמות. דבר שייתן אותותיו גם במסחר במט"ח. כזכור, טרישה הזהיר מפני התפוצצות אינפלציונית אפשרית במידה וקובעי המדיניות המוניטרית לא יפעלו לריסונה.

ההערכות בשוק היו שאם טרישה ימשיך להיות ניצי וירמוז העלאה ביותר מ-0.25% בהמשך השנה, הדולר עלול לצנוח מול האירו. אך אם טרישה לא יתחייב לגבי העלאות ריבית עתידיות, האירו יסבול.

בהקשר הזה, חטיבת המסחר של בנק ההשקעות, סיטיגרופ, אף ציינו אתמול (ד') כי להערכתם "המצב הולך להיות הרבה יותר גרוע, והתבנית הטכנית שבה נסחר האירו מול הדולר, המכונה "תחתית כפולה" מזכירה את התבנית בה נסחרו שני המטבעות לפני ה-26 בפברואר, שבעקבותה פרץ המטבע האירופי כלפי מעלה ביחס לדולר, עד לרמת שיא, של 1.6 אירו לדולר. כלכלני סיטיגרופ מעריכים כי אם השלכותיה של התבנית, אכן יתממשו, האירו יגיע עד חודש ספטמבר ל-1.69 דולר לאירו.

יושב ראש חברת טבע, אלי הורוביץ, ציין היום כי הוא מעריך שהדולר קרוב לסיום מגמת ההיחלשות שאפיינה אותו במהלך החודשים האחרונים. הורוביץ הסביר כי הצניחה בערך המטבע נבעה מסכומים אדירים שהזרימו משקיעים זרים לישראל, ולדעתו התהליך קרוב למיצוי.

אירוע משמעותי שישפיע על הדולר, הוא פרסום דו"ח התעסוקה בארה"ב - מספר המועסקים במגזר הלא-חקלאי. הדו"ח הראה כי מספר המועסקים במשק האמריקני ירד בחודש יוני ב-62 אלף, ושיעור האבטלה נותר ללא שינוי על 5.4%. הנתונים בדו"ח מאותתים על מצב הכלכלה האמריקנית לקראת המחצית השנייה של השנה.

הדולר ירד היום ב-0.94% ושערו היציג נקבע ב-3.253 שקלים. האירו ירד ב-0.49% ושערו היציג נקבע ב-5.165 שקלים.

Easy-Forex: ירידות הדולר נבעו מסוחרים מקומיים שהמשיכו את מגמתו הדובית

השקל לא עוצר באדום וממשיך להתחזק מול המטבע האמריקאי. הצמד נחלש אמש ב-1% ונסחר ברמות של 3.275, זאת לאחר ששערו היציג נקבע על 3.284. נראה כי התחזקותו של השקל ביום שלישי הגיעה על רקע מסחר של הבנקים הזרים HSBC לונדון ו-RBS אשר מכרו דולרים בהיקפים גדולים. אמש ירידות הדולר כבר נבעו מסוחרים מקומיים שהמשיכו את מגמתו הדובית של הדולר.

הדולר האמריקני נחלש אמש גם מול מרבית המטבעות העיקריים לאחר פרסום דו"ח התעסוקה של ה-ADP. נתון התעסוקה יצא נמוך בצורה משמעותית, 79- לעומת צפי של 20-, ובכך הוריד מציפיות הסוחרים לגבי העלאת ריבית בארה"ב בחודש הקרוב. נתון התעסוקה ירד זה החודש השישי ברציפות והוא הנמוך ביותר מאז נובמבר 2002.

נתון ה-ADP משמש בדרך כלל כנתון מקדים לנתון ה-non farm payroll שמפורסם ביום חמישי, הנתון הוקדם ביום אחד בשל חגיגות חג העצמאות של ארה"ב ביום שישי. יש לציין כי הצפי לנתון התעסוקה של היום הוא 60- לעומת 49- של חודש קודם וכי הערכות האנליסטים אינן אופטימיות לאחר פרסום ה-ADP אמש. הזמנות מפעלים שפורסם גם הוא אמש יצא 0.6% לעומת צפי של 0.4%, אך לא היה בעל השפעה ניכרת על השוק.