כתב אישום נגד הנער שהודה ושיחזר את רצח עו"ד ענת פלינר: מואשם ברצח

למרות שהנער ת' טען שלא התכוון לרצוח את פלינר - הוא מואשם ברצח ולא בהריגה, זאת כיוון שביצע את מעשה ההמתה תוך ביצוע עבירה אחרת - ניסיון שוד בנסיבות מחמירות ; פרקליטיו: הנער אינו כשיר נפשית לעמוד לדין

לבית המשפט המחוזי בתל-אביב הוגש הבוקר (ה') כתב אישום נגד הנער ת', שהודה ושיחזר את רצח עו"ד ענת פלינר ז"ל באפריל 2006. ת', שבעוד 10 ימים ימלאו לו 18 שנה, מואשם בביצוע עבירת רצח תוך ביצוע עבירה אחרת - ניסיון שוד בנסיבות מחמירות.

למרות שהנער טען שלא התכוון לרצוח את פלינר, הוא מואשם ברצח ולא בהריגה. חוק העונשין מאפשר להרשיע אדם ברצח אם ביצע את מעשה ההמתה תוך כדי ביצוע עבירה אחרת (או לצורך הימלטות מעונש), מבלי שהתביעה תידרש להוכיח כוונה תחילה. סניגוריו, עוה"ד משה ושירה מרוז, ממשיכים לטעון כי הנער אינו כשיר נפשית לעמוד לדין.

בכתב האישום שהגישה עו"ד דפנה וכניש מפרקליטות מחוז תל-אביב נאמר, כי ביום הרצח החליט ת' לבצע שוד באחד הבתים ברמת-השרון כדי להשיג כסף. הוא יצא מביתו בשעה 21:00, לאחר שנטל זוג כפפות שחורות שהיו שייכות לו וכן סכין קומנדו ונדן שהיו שייכים לאביו, וצעד לכיוון הרחוב שבו התגוררה פלינר. ת' נכנס לחצר בית משפחת פלינר, בו שהו באותה עת ענת פלינר ושני ילדיה, ודפק על דלת הכניסה.

עו"ד פלינר פתחה את הדלת לאחר שהנאשם הזדהה כשכן, ואז אמר לה: "תוציאי את כל הכסף שיש". מיד ובסמוך לכך הוא שלף את הנדן ממכנסיו והוציא מתוכו את הסכין, ובעודו דורש מפלינר להוציא את כל הכסף, דקר אותה באמצעות הסכין בבטנה שתי דקירות, השליך את הנדן לרצפה ונמלט מהמקום. במהלך מנוסתו הוא השליך את הסכין והכפפות בפח אשפה ברחוב סמוך.

כתוצאה מהדקירות התמוטטה פלינר לנגד עיני ילדיה הקטינים שחשו לכניסת הבית בעקבות זעקותיה. בנה הזעיק את המשטרה אולם פלינר נפטרה בבית החולים. במעשים אלה, טוענת הפרקליטות, גרם ת' במזיד למותה של עו"ד פלינר תוך ביצוע עבירה של ניסיון שוד, כשהוא מצוייד בסכין.