השר רמון: "יש להתייחס למזרח ירושלים כאל ג'נין - ולשלול מהתושבים שם תעודות-זהות כחולות"

"אסור שיהיו להם תעודות-זהות כחולות. כמה ישראלים עוד ייאלצו לשלם בחייהם עד שהדבר הזה ייקבע?"

המשנה לראש הממשלה, חיים רמון, אומר הבוקר (ה') כי יש להתייחס לצור באהר ולג'בל מוכאבר במזרח ירושלים כאל כפרים פלסטיניים - לשלול מתושביהם את תעודות הזהות הכחולות, ולהפריד אותם לחלוטין מירושלים.

בראיון לתוכניתנו "בוקר טוב ישראל", אמר רמון כי "אחת הסיבות המרכזיות לקלות בה בוצע הפיגוע אתמול והרצח במרכז הרב - היא העובדה שיש כפרים פלסטיניים שמשום מה נקראים ירושלים - ג'בל מוכאבר וצור בהאר. יש לנהוג בהם כאילו היו ראמאללה, בית לחם, ג'נין או שכם", טען.

"אלה כפרים פלסטינים שמעולם לא היו חלק מירושלים, הם סופחו אליה ב-1967. אף ישראלי לא היה שם, ולא מתקרב לשם", הוסיף רמון, "לו הגדר הייתה ממערב לשני הכפרים, אלה שכולנו כולנו קוראים להם משום מה שכונות של ירושלים, היה הרבה קשה יותר לבצע פיגועים כאלה. אסור שיהיו להם תעודות זהות כחולות. כמה ישראלים עוד ייאלצו לשלם בחייהם עד שהדבר הזה ייקבע?"

"הריסת בית המחבל לא תמנע פיגוע, אבל יש לבצע זאת"

רמון הוסיף כי בניגוד לגישת אולמרט והשרים, הריסת בית המחבל, שרצח אתמול שלושה ישראלים בירושלים, לא תסייע למניעת הפיגוע הבא - אך ציין כי חייבים לעשות זאת, אם הדבר אפשרי מבחינה חוקית.

"ספק אם הריסת הבית תשיג את המטרה, למרות שאם ניתן לעשות זאת - יש להרוס את הבית. צריך להתאים את החוקים למדיניות, ולא להרים ידיים. את מה שניתן לעשות צריך לבצע בהקדם האפשרי", אמר רמון.

הבוקר ידונו המשנה ליועץ המשפטי לממשלה ונציגי מערכת הביטחון באישור המהלך לאחר שאתמול קרא ראש הממשלה לעשות זאת, ושר הביטחון אף שלח מכתב בנושא. גם ראש עיריית ירושלים, אורי לופוליאנסקי, דוחף למהלך.