ירום אריאב: "נצטרך ללמוד ולהגיע למצב שלא נתפס עם המכנסיים למטה"

מנכ"ל משרד האוצר בפורום קיסריה: "אני שותף לכלל הפיננסי שניסינו לטפח, שניתן 'פרס' ככל שנתקרב ליעד של חוב-תוצר"

"אני חושב שהמסקנה הבסיסית של כולנו היא שאנחנו נמצאים בצומת קריטי", אומר היום (ה') ירום אריאב, מנכ"ל משרד האוצר בפורום קיסריה. אריאב ציין שדווקא בתקופה כזו, בניית תקציב לשנת 2009 חייבת להתבסס על שמירה על יציבות פיסקאלית "מדיניות שהוכיחה את עצמה", לדברי אריאב.

אריאב הגיב להמלצות שפורסמו בפורום קיסריה ושעניינם גידול בהוצאות הממשלה ודחייה של יעד יחס חוב-תוצר בשיעור 60%. "אם מחפשים כוכב צפון, אז יחס חוב-תוצר הוא בהחלט כוכב צפון ראוי". בכך ביקש מנכ"ל משרד האוצר לפעול הן במישור של העמקת הגירעון והן במישור של שמירה על צמיחה במשק הגדלת התוצר.

אריאב ביקש לתת דגש בתקציב של השנה הבא גם להמשך הרפורמות המבניות במשק ולנושא המיסוי "הנושא של המיסוי הוא גם בחירות שאנחנו צריכים לעשות גם מול העולם, גם מול חברות וגם על שכל, כלומר על אנשים וגם על הוודאות בנוגע לשיעור המיסוי", אמר, תוך שהתייחס לשיעור מס החברות.

"אני מאוד חושב שחשוב לתת אופק - ואופק ארוך. אני גם שותף לכלל הפיננסי שניסינו לטפח, שניתן 'פרס' ככל שנתקרב ליעד של חוב-תוצר". לדבריו, במסגרת הפורום לא הייתה התייחסות לאבטלה. "יש חשיבות גדולה להאריך את הטרנד הזה (של הורדת מס חברות, א.ו.) עד 2015. כמובן שצריך לדאוג שהפחתת המיסוי תואמת את יעד הגירעון".

לסיכום, התייחס אריאב לוועדה העוסקת בשוק ההון שהוא עומד בראשה. "היא לא נולדה בעקבות המשבר", הוא אומר. "כמו שאפשר להסתכל על סוג של מלחמה שנעשית בתנאים לכאורה הרבה יותר נוחים לצורך כוננות, בהקשר הזה אפשר להגיד שנצטרך ללמוד ולהגיע למצב שלא נתפס עם המכנסיים למטה - ובשביל זה יש להסיק את המסקנות הנכונות בתחום הרגולציה והנתונים".