ארה"ב: מנהל קרן הגידור שהורשע בהונאה וברח ממאסר הסגיר את עצמו לרשויות

(עדכון) סמואל ישראל שביים התאבדות ביום שבו היה אמור להיכנס לכלא יתחיל היום לרצות את עונשו ; הוא הוכרז כאסיר נמלט מיד עם היעלמותו, וחברתו נעצרה בחשד שסייעה לו לברוח

סמואל ישראל, לשעבר מנהל קרן הגידור באיו מנג'מנט, שנמלט מהחוק במשך כחודש לאחר שביים התאבדות, נעצר אתמול (ד') במסצ'וסטס ויחל לרצות את עונשו החל מהיום. המשטרה חיפשה את ישראל מאז ה-9 ביוני, המועד שבו נמצאה מכוניתו הנטושה על גשר בר מאונטיין, שחוצה את נהר ההאדסון שבמדינת ניו יורק. על האבק שכיסה את המכונית נכתבו המלים "התאבדות היא נטולת כאב".

ישראל נעלם ביום שבו היה אמור להתייצב בבית הכלא כדי להתחיל בריצוי 20 שנות המאסר שנגזרו עליו בגין גניבת יותר מ-400 מיליון דולר ממשקיעים בקרן הגידור באיו. מדובר באחד העונשים הקשים ביותר שנגזרו בגין פשע צווארון לבן.

שבוע לאחר היעלמותו של ישראל, הגיעו הרשויות למסקנה שהוא לא התאבד, ופתחו במצוד אחריו ברחבי ארצות-הברית ובעולם כולו. הרשויות הכריזו על ישראל "אסיר נמלט" וציינו שהוא עלול להיות חמוש ומסוכן.

בחודש שעבר נעצרה דברה רייאן, חברתו של ישראל. היא הואשמה שסייעה לו לביים את ההתאבדות כדי להתחמק מריצוי עונש המאסר שהוטל עליו. רייאן הודתה כי שלושה ימים לפני היעלמותו של ישראל, היא נפגשה עמו במוסך בקרבת בדפורד, ניו יורק, כדי לעזור לו להטעין קטנוע על חלקו האחורי של רכב השטח שלו. רייאן גם הודתה שסייעה לישראל להטעין את חפציו האישיים על הרכב.

ישראל, שסובל מבעיות בריאות רבות, ומכור למשככי כאבים, היה עלול לבלות 30 שנה בכלא, אך השופטת החליטה שהוא ירצה במקביל את עונשי המאסר שנפסקו לו בגין שלושה סעיפי אישום נפרדים. על ישראל נגזרו 5 שנים בגין מרמה בייעוץ למשקיעים, 5 שנים נוספות בגין קשירת קשר, ו-20 שנים בגין ביצוע מעשי מרמה באמצעות הדואר.

גם על דניאל מרינו, לשעבר מנהל הכספים של הקרן, נגזרו 20 שנות מאסר. ג'יימס מרקז, שהשתתף בהקמתן של כמה מקרנות הגידור של באיו, נידון ל-51 חודשי מאסר לאחר שהודה במעורבות במזימה להונות את המשקיעים.