מיקרוסופט תרכוש את יתרת האחזקות ב-msn ישראל; שליש מכוח-האדם יפוטר

(עדכון) - שרגא מור, מנכ"ל msn ישראל, פורש מתפקידו ; מיקרוסופט, שתרכוש את ה-50.1% בהם מחזיקה אינטרנט זהב, תתפעל באופן עצמאי את הפורטל ; פרשנות / נועה פרג: מזוכיסטים? בואו!

מיקרוסופט ואינטרנט זהב , שסמייל מדיה היא חברה בת שלה, הגיעו להסכם שבמסגרתו מיקרוסופט תתפעל באופן עצמאי את הפורטל msn ישראל. נכון לעכשיו, חברת אינטרנט זהב מחזיקה ב-50.1% מהפורטל, באמצעות סמייל מדיה, ואילו מיקרוסופט ב-49.9% הנותרים.

ל"גלובס" נודע, כי שרגא מור, מנכ"ל msn ישראל, פורש מתפקידו ושליש מכח האדם יפוטר. מור אישר את הדיווחים על עזיבתו. צביקה שיינפלד, המשנה למנכ"ל, יעמוד במנהלת המעבר שתנהל את הפורטל במתכונתו הנוכחית עד לעלייתו המחודשת בעוד כשלושה חודשים. יו"ר מנהלת המעבר יהיה אלי הולצמן.

שני הצדדים נמצאים במגעים במטרה לנסח את תנאי המיזוג ושיתוף הפעולה העתידי. אולם, הפורטל ימשיך להיות פעיל בתקופת המיזוג, ושני הצדדים עובדים במטרה לסייע לעובדים, למפרסמים ולמשתמשים, כך נכתב בהודעה לבורסה. המגעים על העסקה נמשכו כמספר חודשים, אולם סכום העסקה טרם פורסם.

הפורטל הישראלי הוקם בשנת 2000, ובתחילה היה לאחד הפורטלים המשגשגים בישראל. עם זאת, בשנה האחרונה msn ישראל חווה זעזועים לא פשוטים, החל מגלי פיטורים וכלה בירידת שיעור החשיפה השבועי לגולשים הישראליים. על פי סקר TIM לחודש מאי, שיעור החשיפה השבועי עומד על 25.3%, והוא ממוקם במקום ה-7.

msn פועל ב-44 מדינות, ובמרביתן הוא מוחזק באופן מלא על ידי מיקרוסופט, ונראה כי צעד זה נועד על מנת לשנות את מצב האחזקות בישראל, ולהוביל מהלך דומה. ב-2007, msn ישראל הייתה אחראית לפחות מ-3% מסך ההכנסות של אינטרנט זהב.

מקורבים לעסקה אמרו ל"גלובס" כי שני הצדדים הבינו כי הפורטל בצורתו הנוכחית לא מצליח לממש את הפוטנציאל שלו. ככל הנראה, המניע של מיקרוסופט הוא הרצון להטמיע את הפלטפורמה הטכנולוגית שלה בפורטל - אשר לא באה לידי ביטוי באופן מלא כיום. הפורטל המחודש יתרכז פחות בתוכן ויהיה יותר מוטה אפליקציות - במטרה לרכז את התנועה שהיום מפוזרת בכל מיני דומיינים כדוגמת מסנג'ר.

אלי הולצמן, מנכ"ל אינטרנט זהב, אמר: "שמחנו לשתף פעולה עם מיקרוסופט בהקמת msn ישראל בשמונה השנים האחרונות. מאז, פיתחנו אותו לפורטל מוביל בישראל. בהתחשב בשינויים שבאסטרטגיות של השותפים, הסכמנו כי זה נכון שמיקרוסופט תתפעל את msn ישראל באופן עצמאי. אנחנו מאמינים שזה הצעד הנכון לשני הצדדים ומצפים שיהיה לכך השפעה חיובית על התוצאות שלנו". לדבריו, היות ש-msn ישראל אחראית רק לחלק קטן מאוד מההכנסות של הקבוצה, הוחלט לחפש אחר כיוונים שונים לצמיחה.

דני ימין, מנכ"ל מיקרוסופט ישראל, אמר: "היחסים שלנו עם אינטרנט זהב עבדו באופן מוצלח בבניית בסיס חזק לעסקי האון-ליין שלנו, אבל שני הצדדים מרגישים עכשיו שהגיע הזמן לפעול באופן עצמאי, ולאפשר לנו להעמיק את ההשפעה שלנו על השוק הישראלי".