האופציות משקפות לדולר התחזקות של 0.3% ל-3.282 שקלים

כלכלני אגוד מעריכים כי טווח המסחר בשבוע הקרוב ינוע סביב 3.26 שקלים לדולר, עם סנטימנט להמשך הצניחה בשער הדולר-שקל

כמדי יום א', לא מתקיים היום מסחר בין בנקאי במט"ח. האופציות על הדולר-שקל משקפות למטבע האמריקני עלייה של 0.3% לעומת יום ו' לשער של 3.282 שקלים.

ביום ו' התחזק הדולר ב-0.61%, ושערו היציג נקבע ב-3.273 שקלים. האירו נחלש ב-0.51% לשער יציג של 5.139 שקלים. בסיכום שבועי איבד הדולר 3.1%, והאירו נחלש ב-3.6%.

"להערכתנו, התנודתיות בשווקים תימשך לאור נסיקת מחירי הנפט והסחורות לרמות שיא, מגמה שמחריפה עוד יותר את ההאטה בשוקי ארה"ב ואירופה וצפויה להשפיע לשלילה גם על שווקים במזרח, כמו סין, יפן ועוד. גם שער הדולר החלש ועלויות המימון הגבוהות של הפירמות בישראל ישפיעו לשלילה על תוצאות הרבעון השני של חברות בורסאיות רבות. למרות נתוני המאקרו החזקים של השוק המקומי גם הוא יפגע ואנו צופים המשך ירידות בשוק, ולפיכך אנו ממליצים לבעלי אחזקה של מעל ל-20% באפיק המנייתי לצמצם אחזקות ל-20% מהתיק עד יעבור זעם והתבהרות הכיוון הכללי". כך כותבים כלכלני בנק אגוד בסקירתם השבועית.

עוד כותבים הכלכלנים כי "בהמשך למה שאמרנו בשבוע שעבר, אין לנו העדפה ברורה באפיק הקצר, אך השקלי מספק תשואה עודפת על תחזית האינפלציה שלנו לשנה הקרובה. עם זאת, הטווחים הקצרים נראים לנו באופן כללי מסוכנים כרגע ואנו מעדיפים להתמקד בטווחים הבינוניים של האפיק השקלי".

אשר לריבית, באגוד מציינים כי אחרי העלאת הריבית האחרונה בישראל והקפאתה בארה"ב, עלה פער הריביות בין ישראל לארה"ב ל-1.75%. באירופה נכנע הבנק המרכזי והעלה את הריבית ברבע אחוז ל-4.25% למרות לחצי האינפלציה. לאור זאת, ולאור חולשת הדולר, מעריכים הכלכלנים כי נגיד בנק ישראל ימתין בחודש הבא ולא יעלה את הריבית השקלית פעם נוספת.

ובהתייחסם לאינפלציה, כלכלני אגוד סבורים כי למרות הצפי להתמתנות במדדים הקרובים, עדיין מדובר בסביבת אינפלציה גבוהה, כאשר כבר ראינו העלאה של 4% במחירי הדלק בישראל, אשר תשפיע על חודש יולי ואנו רואים עליות מחירים בחוזים על סחורות חקלאיות, כמו סויה ותירס, שעלולות להוסיף ולהכביד בהמשך. לנוכח זאת, באגוד מעדכנים מעט מעלה את תחזיות האינפלציה לחודשים הקרובים.

מדד יוני הצפוי הוא 0.4%, מדד יולי להערכת הכלכלנים - 0.3% ומדד אוגוסט הצפוי הוא 0.2%. ל-12 החודשים הקרובים, צופים באגוד שהאינפלציה תהיה 2.5%.

לבסוף, בנוגע לשוק המט"ח, מציינים באגוד כי הנתונים המעורבים אשר פורסמו בשבוע שחלף בארה"ב, מעידים על חולשה בצריכה ועל האטה בכלכלה הגדולה בעולם, בשילוב עם נתוני אינפלציה המעידים על התחזקות מתונה. בנוסף, דבריו של בן ברננקי באמצע יוני על מאזן מסוים בין האטה בכלכלה לבין התחזקות האינפלציה, מעצימים את המלכוד בו שרוי הבנק המרכזי בין הרצון לתרום לצמיחת הכלכלה דרך הורדות ריבית נוספות מחד ובין החששות מאינפלציה.

להערכת כלכלני אגוד, בפגישתו הקרובה יותיר הבנק המרכזי האמריקני את הריבית ברמתה הנוכחית-2%, בזמן שבישראל הריבית עומדת כעת על 3.75%. כל אלו תורמים לעוצמתו של השקל אל מול הדולר. טווח המסחר בשבוע הקרוב צפוי לנוע סביב 3.26 שקלים לדולר, עם סנטימנט להמשך הצניחה בשער הדולר שקל, לעבר רמת ה-3 שקלים לדולר. התנגדות קרובה מצויה ברמת ה-3.26 שקלים לדולר.

[לאתר המט"ח][לאתר חוזים עתידיים]