חילופי דברים קשים בין גאידמק לסטודנט באוני' ת"א: כשנשאל "כמה כסף עשית באנגולה" - ענה: "לך קיבינימט"

הסטודנט שאל את גאידמק, שהגיע לאוניברסיטה לשוחח עם סטודנטים במסגרת שבוע המעורבות הפוליטית, האם הוא עדיין סוחר בנשק ; "הרגלתי את המשקיעים לדברים טובים, וכשיש כמה דברים רעים - אז מיד שוכחים"

חילופי דברים בוטים כמעט התפתחו היום (ב') בצהריים לכדי תגרה באוניברסיטת תל-אביב בין ארקדי גאידמק לאחד הסטודנטים. זאת לאחר שהסטודנט שאל את המיליארדר, שביקר באוניברסיטה במסגרת שבוע המעורבות הפוליטית, כמה כסף עשה בעסקת הנשק באנגולה, והאם הוא עדיין סוחר בנשק.

אחרי ריב שהתפתח בין גאידמק לבין הסטודנט, שבמהלכו אמר לו גאידמק מספר פעמים לסתום את הפה וכינה אותו "טיפש שלא מבין שום דבר ממה שהוא שואל", אמר גאידמק לסטודנט "לך קיבינימט ואל תפריע לי".

גאידמק נשאל ע"י "גלובס" לגבי מצב נכסיו בישראל ועל עלייתו לכותרות בימים האחרונים. הוא בחר להגיב רק לעניין רדיו 99: "מה שהרשות עשתה זה פשוט אנטי דמוקרטי. הם חשבו שדרך הרדיו אקדם את המצע הפוליטי שלי, אך מה שבעצם עשו זה למנוע מהציבור רדיו מעולה שהיה באוויר ושעשיתי בו דברים נהדרים".

לגבי שאר החברות שלו אמר גאידמק: "זה החדשות של אתמול, והעיתונים היום רק משבחים אותי. הרגלתי את המשקיעים בשנתיים האחרונות לדברים טובים, וכשיש כמה דברים רעים, אז מיד שוכחים, אבל העיתונים היו כולם אומרים (השגיאה במקור - י.נ) "גאידמק הוא טוב לישראל".

כשנשאל על תמיכת הממשלה בסטודנטים אמר גאידמק: "הממשלה לא מסוגלת להשתמש במנדט שלה, כי היא עסוקה כל הזמן באיך לשמור על הפוזיציה הפוליטית שלה, איך לשלם את המשכורות של השרים ולדאוג להטבות שלהם. הממשלה מתעסקת רק באיך לקדם יוזמות ורעיונות נקודתיים, ואיך להשיג מקסימום קולות ומושבים בבחירות".

"המפלגה שלנו, בניגוד לכך, לא רוצים נקודות כוח בממשלה. יש לנו במושבי הכוח אנשי מקצוע שפועלים לייצוג המטרות שלנו בעד המדינה. על הממשלה לספק את המשאבים האפשריים לסטודנטים כדי שייכנסו למעגל העבודה, ובעתיד גם לממשלה ולכנסת, אך דבר זה דורש כסף, ויש כמובן מגבלות תקציב. צריך למצוא את דרך האמצע", הוסיף גאידמק.

ארקדי גאידמק
צילום: תמר מצפי

עוד אמר המיליארדר: "אנחנו צריכים להיות עצמאיים מבחינה כלכלית, ולא כפי שאנו עכשיו, בשליטה ובהכוונה של ארה"ב. נוכל לשרוד רק אם נהיה עצמאיים כלכלית, ביחד עם הקהילה היהודית העולמית. אנחנו יהודים, שרדנו אלפי שנים, בנינו מדינה יהודית וכלכלה, ולכן עלינו להעמיק את הסולידריות עם הקהילה היהודית בעולם, ורק כך נוכל לשרוד".

"זו המדינה שלנו, ויבוא יום שבו היהודים שהיום לא חיים בישראל, יבואו אלינו ויחיו במדינה, ולכן עלינו לקדם את האינטרסים שלהם ושלנו - ולמשוך אותם ואת הכסף שלהם אלינו. במצב הכלכלי והמדיני הנוכחי ברוסיה, היא כעת החזקה ביותר, והיהודים שם, שולטים באמצעים. אצלנו, למרות שהמנטליות הישראלית היא בוטה ולעיתים גסה, חשוב שנשמור את הכסף של היהודים אצלנו, ולא נסלק את הכסף מישראל, להשקעות בחו"ל", אמר גאידמק.

גיל גולדנברג, יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב, התייחס לביקורו של ארקדי גאידמק בקמפוס: "אני שמח שגאידמק הגיע לדבר בפני הסטודנטים למרות שתשובותיו ותגובותיו לא היו לשביעות רצונם של הסטודנטים רצונם של הסטודנטים אשר היו במקום. גאידמק הוא דמות מעוררת מחלוקת ועניין, וכך גם היתה השיחה איתו".

ארקדי גאידמק
צילום: תמר מצפי