סיבוב שני התחיל: מיקרוסופט מוכנה לשוב למו"מ לרכישת יאהו אם יוחלף הדירקטוריון

מניית יאהו מזנקת ב-10.9% ל-23.4 דולר למניה ; במכתב ששלח המיליארדר האקטיביסט אייקן לבעלי המניות אמר כי לאחר שיחות תדירות השבוע עם סטיב באלמר הביע זה עניין לשוב לשולחן המו"מ, אך לא עם הדירקטוריון הקיים ובראשו ג'רי יאנג

היום מפרסם הוול סטריט ג'ורנל כי על פי המיליארדר אייקן, חברת מיקרוסופט תיהיה מוכנה לשוב למו"מ לרכישת חלקים או את כל חברת יאהו , אולם התנאי של מיקרוסופט הוא שדירקטוריון החברה יוחלף באסיפת בעלי המניות של יאהו הצפויה בחודש הבא ב-1 באוגוסט.

מיקרוסופט הביעה נכונות, זאת על פי המשקיע האקטיביסט אייקן, אשר קיים בשבוע האחרון שיחות תדירות עם סטיב באלמר, ופנה היום במכתב לבעלי המניות של יאהו ואמר להם כי מנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר הבהיר לו כי לא יקיים כל משא ומתן עם הדירקטוריון הנוכחי של יאהו, אך יהיה מעוניין ברכישת פעילות החיפוש של יאהו או אפילו לשוב ולהציע הצעת רכש מלאה לחברה, אך לא יעשה זאת עם הדירקטוריון הפועל בה כיום.

במכתב קורא המיליארדר אייקן לבעלי המניות להחליף את הדירקטוריון כאשר הוא צופה כי דירקטוריון חדש יוכל להכנס לתהליך מיידי של משא ומתן עם חברת מיקרוסופט, למכירת החברה כולה. אייקן קורא גם להחלפתו המיידית של מנכ"ל החברה ג'רי יאנג במנכ"ל חדש.

מניית יאהו מזנקת ב-10.9% ל-23.4 דולר למניה. ומניית מיקרוסופט מוסיפה 1.3% ל-26.3 דולר למניה.

נזכיר כי לפני כחודש הודיעה חברת גוגל על העניין שיש לה בשיתוף פעולה בפעילות החיפוש של יאהו, אשר התקבלה בברכה על ידי הדירקטוריון המכהן של יאהו.