לקראת ההנפקה: נייר חדרה חושפת בפני המשקיעים המוסדיים את תוכנית ההתרחבות

את מרכז הבמה תפס הפרויקט הגדול ביותר שהחברה עומדת להוציא אל הפועל: מתקן הייצור החדש לניירות אריזה, אשר כולו על טהרת הנייר הממוחזר ; אמור להגדיל את תפוקת ייצור הנייר ביותר מפי שניים

על שלושה מנועים עומדת צמיחתה של נייר חדרה לרבעונים הקרובים, כך עולה ממצגת שפרסמה היום החברה ואשר בכוונתה להציגה בפני המשקיעים המוסדיים בהמשך השבוע. את מרכז הבמה תפס הפרויקט הגדול ביותר שהחברה עומדת להוציא אל הפועל: מתקן הייצור החדש לניירות אריזה, אשר כולו על טהרת הנייר הממוחזר, אשר ייאסף על ידי חברת הבת אמניר וצפוי לעלות כ-170 מיליון דולר, ובעתיד אמור להגדיל את תפוקת ייצור הנייר ביותר מפי שניים ממה שמייצרים בחדרה היום.

נזכיר, כי בשל ההשקעה הגדולה במתקן דורגו האג"ח הקיימות ואלו שהחברה מתכוונת להנפיק ב-AA- עם אופק שלילי, מה שהביע את חששה של המדרגת S&P מעלות, כי בטווח הקרוב צפוי הסיכון הפיננסי של הקבוצה לעלות, כאשר את פירות ההשקעה צפויים לראות בנייר חדרה רק אחרי 2009.

עם זאת, אומרים במעלות, המכונה החדשה צפויה להביא לחיסכון בעלויות הייצור, בשל היעילות הגבוהה יותר בהשוואה למכונות הקיימות בקבוצה כיום. בנוסף, החשיפה למחירי התאית התנודתיים תפחת לאור העובדה

שחומר הגלם העיקרי של המכונה החדשה יהיה נייר ממוחזר. זאת כמובן בהנחה שיעדי התפוקה שהוצבו למתקן אכן יתממשו והחברה תצליח להגדיל את נתח השוק שלה בתחום ניירות האריזה. נכון להיום, חולשת נייר חדרה על 58% משוק ניירות האריזה הממוחזרים ומתמודדת עם ייבוא מתחרה. המתקן החדש צפוי להערכת החברה, להביא אותה לנתח שוק של 73%, רמות אשר נהוגות, כך על פי המצגת, במדינות מערב אירופה.

מעבר לזה, מתכננים בנייר חדרה לנצל את המעבר לגז טבעי והתקנות הנלוות התומכות בייצור חשמל בקוגנרציה (הפקה משולבת של חשמל וחום) על מנת למכור את עודפי החשמל שתחנת הכוח שלה בחדרה מסוגלת לייצר מעבר לצורכי המפעל לרשת הארצית של חברת החשמל.

כמו כן, מדגישים בנייר חדרה את ההתפתחות של חברת הבת של חוגלה-קימברלי בתורכיה וטוענים כי שווי השוק הרלוונטי של הפעילות הוא 1.3 מיליארד דולר, כשהיעד שהציגה לעצמה החברה הוא להגיע למחזור מכירות של 300 מיליון דולר ולשווי של 3 מיליארד דולר עד 2015.

את הפעילות בתורכיה הגדירו במעלות כאתגר נוסף בפניו עומדת החברה ומזכירים שזו טרם הגיעה לאיזון תפעולי ולא צפויה לעשות כן עד 2010.