לשכת רה"מ מאשרת כי נחתמה העסקה לחילופי שבויים

עופר דקל, הנציג הישראלי למשא ומתן, חתם על העסקה להשבת אהוד רגב ואודי גולדווסר בפגישתו אמש עם המתווך הגרמני באירופה ; במקביל, כוח צה"ל והרבנות הצבאית החלו לחלץ מהקרקע את גופות מחבלי חיזבאללה שיועברו לארגון במסגרת העסקה

עסקת חילופי השבויים עם חיזבאללה נחתמה רשמית - כך מאשרת לשכת ראש הממשלה. עופר דקל, הנציג הישראלי למשא ומתן, חתם על העסקה להשבת אהוד רגב ואודי גולדווסר בפגישתו אמש עם המתווך הגרמני באירופה; במקביל, כוח צה"ל והרבנות הצבאית החלו לחלץ מהקרקע את גופות מחבלי חיזבאללה שיועברו לארגון במסגרת העסקה.

עסקת חילופי השבויים עם חיזבאללה נחתמה רשמית - כך מאשרת הערב (ב') לשכת ראש הממשלה. בהודעה שפרסמו נכתב כי נציג הממשלה במשא ומתן להחזרת החיילים החטופים, עופר דקל, חתם הלילה על ההסדר בפגישה עם המתווך הגרמני קונארד.

עם זאת, נמסר כי דקל עדיין לא קיבל לידיו את הדו"ח שחיבר הארגון בעניינו של הנווט הנעדר רון ארד, למרות שעל פי לוח הזמנים המתוכנן כבר אמור היה להיות בידי ישראל. לאחר קבלת הדו"ח, תתכנס הממשלה לדון בהמשך ביצוע העסקה.

דקל הבהיר למתווך כי ישראל דורשת מחיזבאללה להסביר מדוע הארגון לא יכול להציג הוכחה חד-משמעית לטענה שארד אינו בין החיים. גורמים ישראלים הדגישו כי ישראל מצפה שהדו"ח יהיה מפורט ויסודי ככל הניתן.

בתוך כך, כוח צה"ל בשילוב נציגי הרבנות הצבאית החלו הערב במלאכת הוצאת גופותיהם של כ-199 גופות המחבלים הטמונות בבית הקברות לחללי אויב בקיבוץ עמיעד בצפון, לקראת העברתן ללבנון. המבצע, שנקרא "עליונות מוסרית", אמור להימשך עד ליום שישי בבוקר.

החזרת הגופות, בהן שמונה גופות של פעילי חיזבאללה, היא חלק מעיסקת חילופי השבויים בין ישראל לחיזבאללה, שבמסגרתה יוחזרו החיילים החטופים אלדד רגב ואודי גולדווסר, בתמורה לרוצח סמיר קונטאר ולארבעה פעילים נוספים של הארגון.