הדולר התחזק ב-0.61% ושערו היציג נקבע ב-3.266 שקלים

האירו עלה ב-0.8% ושערו היציג נקבע ב-5.125 שקלים ; איזי פורקס: הערות חברת ה'פד' ילן לגבי המדיניות המוניטרית החלישו את הדולר ; פריקו: התנודתיות בשוק חומרי גלם והיקפי המסחר הגדולים של קרנות הגידור עשויים להפוך את מגמת המסחר במט"ח

הדולר התחזק היום מעט מול המטבע המקומי במסחר בין הבנקים, בשונה מאתמול ומהמגמה במסחר במט"ח העולמי, בה נחלש משמעותית מול השקל וכן מול המטבעות המרכזיים בעולם.

אמש פורסמו הפרוטוקולים להחלטת הריבית, שבאה על רקע עליית האינפלציה באופן משמעותי מהיעד הממשלתי. המשתתפים ניתחו את העלייה המהירה והמתמשכת בחודשים האחרונים במחירי האנרגיה בעולם ואת השפעתה על האינפלציה בישראל. החברים ציינו כי עליית מחירי הסחורות בעולם, ובפרט העליות במחירי האנרגיה, מהווים גורם אינפלציוני בישראל, כמו גם במשקים רבים בעולם. עוד צוין כי נדרשת העלאת ריבית על מנת למנוע התפשטות של עליות המחירים למגוון רחב יותר של מוצרים.

נגיד בנק ישראל, הפרופ' סטנלי פישר, אמר ביום חמישי בפורום קיסריה כי "הנזקים של האינפלציה לכלכלה הם רציניים מאוד". בנאומו, התייחס פישר ארוכות לשערו של הדולר. "בנקאי מרכזי לעולם לא אומר 'לעולם לא' ", אמר הנגיד בהתייחסו להתערבות במסחר במט"ח. פישר חזר ואמר כי בנק ישראל ימשיך במדיניותו הנוכחית. הנגיד הביע את דעתו על המסחר בדולר כשאמר כי "התחזקות השקל בתקופה האחרונה לא צפויה ולמרות שאנחנו לא מוצאים עדויות לטענות שמדובר בפעילות ספקולטיבית, קשה להסביר אותה".

כלכלני בנק אגוד אמרו אמש כי לאור הקפאת הריבית בארה"ב, הצפי להקפאת הריבית בגוש האירו ולאור חולשת הדולר, מעריכים באגוד כי נגיד בנק ישראל ימתין בחודש הבא ולא יעלה את הריבית השקלית פעם נוספת.

במסחר בין הבנקים היום הדולר התחזק ב-0.61% ושערו היציג נקבע ב-3.266 שקלים. האירו עלה ב-0.8% ושערו היציג נקבע ב-5.125 שקלים.

[לאתר המט"ח של גלובס ][לאתר חוזים עתידיים]

Easy-Forex: הערות חברת ה'פד' ילן לגבי המדיניות המוניטרית החלישו את הדולר

הדולר נחלש מול השקל ושערו היציג נקבע ברמה של 3.246, נמוך בכמעט 3 אגורות ממחיר הדולר שקל ביום שישי. הדולר שוב נסחר קרוב מאד למחיר השפל שלו שנקבע השנה קצת מעל ל 3.21 שקלים. התחזקות השקל באה כנגד התחזקות הדולר בעולם בבוקר יום שני. אמש בשעות אחר הצהריים, ושוב בניגוד למגמה בעולם התחזק מעט הדולר מול השקל ונסחר סביב רמות של 3.258.

הדולר נסחר בתנודתיות מול מירב המטבעות העיקריים בשוק. המטבע האמריקני התחזק בבוקר יום שני בעיקר בגלל הירידה בערך הנפט אך התחזקות זו נעצרה לקראת שעות אחר הצהריים והדולר שב להיחלש. הערות מצד חברת ה'פד' ילן לגבי המדיניות המוניטרית של הבנק הפדרלי החלישו את הדולר. ילן אמרה שהיא לא רואה העלאה בריבית הדולרית בתקופה הקרובה לנוכח הצמיחה החלשה בארה"ב והוסיפה שלמרות המשבר בכלכלה האמריקנית אף רבעון לא ירשום צמיחה שלילית במשבר הנוכחי. היום יתפרסמו בארה"ב מכירות הבתים,מלאים סיטונאיים ואשראי הצרכנים. בנוסף אמור נגיד ה'פד' ברננקי לשאת נאום בנושא רגולציה ויציבות פיננסית בכנס של חברות ביטוח בארליגנטון.

פריקו: התנודתיות בשוק חומרי גלם והיקפי המסחר הגדולים של קרנות הגידור עשויים להפוך את מגמת המסחר במט"ח

ירידת מחירי הנפט תרמו להתחזקות הדולר בעולם, ולאחר קביעת היציג התחזק הדולר גם במסחר בשוק המקומי אל עבר רמת 3.255 ואף מעבר לכך. בשוק אגרות החוב נמשכה מגמת הירידות באגרות החוב צמודי המדד בירידות של 0.2% בממוצע לאורך כל העקום. אין שינוי בהערכתנו לפיה, חולשה כללית זו של הדולר, לצד הנתונים הטובים הממשיכים להתפרסם במשק הישראלי (ציפיות לצמיחה בשיעור של 4.2%, ושיעורי אבטלה נמוכים) עשויים לתמוך בטווח הקצר בהיחלשות המטבע האמריקני אף אל מול השקל. המשך התנודתיות בשוק חומרי גלם, והיקפי המסחר הגדולים של קרנות הגידור עשויים להפוך את מגמת המסחר במט"ח כאשר תתחיל מגמת הירידה בחומרי הגלם והסוחרים יידרשו לבטחונות.